Vecka 2011-4

Hej igen!

 

Måndag 24/1
Förmöte Alliansen inför första Samhällsbyggnadsutskottet, SBU (jag är ersättare så jag deltar normalt inte, men pga en del mediala frågor bedömde vi att det var bra om jag var med). Därefter förmöte Alliansen inför det första Ekonomi- och normstyrningsutskottet. SBU fram till kl 14:30. Då det var en del utbildning och information som kan vara bra att ha, var jag med. Gemensam Allianslunch. En del koordinering inför onsdagens möte, samtal och mail. På kvällen kretsstyrelse.

 

Tisdag 25/1
En hel del samtal och förberedelser till olika möten. Möte med engagerad kommuninvånare om Fontänhuset. På eftermiddagen ett halvårsvist avstämningsmöte med Båstadhems presidium och vd (där händer mycket!). På kvällen informationsmöte för kommunfullmäktigeledamöter och allmänheten om den framtida vattenförsörjningen. Tydlig information och en hel del frågor - som fick svar.

 

Onsdag 26/1
Ekonomi- och normstyrningsutskott. Inga direkta kontroversiella frågor, genomgång av förslag till ansvars- och uppgiftsfördelningen mellan utskotten, information kring ombyggnation Skogsliden och en, till viss del, reviderad budgetprocess. Klara till lunch. Jag åkte sen till Ängelholms sjukhus för undersökning av mina stämband (har haft problem sedan ett kommunstyrelsemöte förra våren). Inte så kul men fick även göra en inspelning med en logoped. Och: jag kan prata. Det var väl trevligt att få det bekräftat... På kvällen kommunfullmäktige. Intressant information om bredbandsstrategin, där vi faktiskt är på hugget i Båstads kommun! Sent genomgång av pressmedelande från Ekonomi- och normstyrningsutskottet inför torsdagens presskonferens.

 

Torsdag 27/1
Presskonferens på morgonen med full styrka från NST. Därefter intervju med den utredare som ser över satsningen på näringslivsbolaget, Båstad Näringsliv AB. Lunch med nya FP-kollegan (det är fjärde FP-kollegan jag har sedan jag tillträdde för snart fem år sen). Möte med engagerad kommuninvånare om trygghetsboende. Däremellan en del mail och samtal.

 

Fredag 28/1
Till Helsingborg med oppositionsråd och kommunchef och styrelsemöte med Skåne Nordväst. Intressant information om vad som är på gång i Helsingborg - det är en hel del! Annan intressant information om Ung Företagsamhet (där stack Båstad ut - vi var den enda kommun av oss 10 som satsad mer än 1 kr per kommuninvånare), elbilsprojekt samt samarbetet inom personalavdelningarna i Skåne NV. Tillbaka till kontoret och lite kontorsjobb innan helgen.

 

Lördag 29/1 - söndag 30/1
Inga handlingar denna helg - så politisk avkoppling! Tvätt och så kom jag igång med träning, blandat med handbolls-VM, middag hos grannen och annat smått och gott!

 

Hälsningar
Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits