Nya upplevelser och uppdrag

Hemkommen från (min första) STCC-tävling i Sturup där vi var ett gäng Båstad-bor som följde Peo Noréns körning. Kul och spännande upplevelse att få en inblick i denna testosteron-stinna värld! Kommer definitivt inte att bli ett groupie men jag kan gott tänka mig att hänga med till flera tävlingar.

Igår var det dags för moderaternas Skåne-konferens. Bl a valdes en ny ordförande till m-kvinnorna, Linda Allansson tar över efter mig. Tidigare i veckan var jag i Stockholm för att för första gången delta som ersättare i styrelsen för Sveriges Kommuner och Landsting. Det är också en egen värld: ett stort antal kommun- och landstingspolitiker träffas 1-2 dagar för att delta i olika grupp- och beredningsmöten. Ett mycket bra tillfälle att samla information.

Hemma i kommunen är det mycket diskussion om pengar, både vad gäller årets budget (prognosen visar på underskott, framför allt socialnämnden) och inför nästa års budget. Vi har helt klart en hel del utmaningar framför oss.

Läser en bra bok: Winter in Madrid. Gillar när man lär sig något (i detta fall om situationen i Spanien under och efter inbördeskriget) samtidigt som det är en riktigt välskriven roman. Bodde ett knappt halvår i Madrid så jag känner igen mig lite vad gäller gator och liknande. Ska även beställa den sista delen av Stieg Larssons trilogi så att jag får den så snart den släpps! Bra att varva romaner och deckare.


hits