Vecka 2010-2

Hej - och god fortsättning!
Hoppas Ni alla har haft en skön ledighet över helgerna och att Ni på ett bra sätt har tagit Er över till det nya året! Jag ser själv fram emot 2010 - det är alltid spännande med valår! Med två arbetsdagar vecka 1 skippade jag det veckobrevet, även om det var konstruktiva dagar (utan inbokade möten blir en hel del gjort).

 

Måndag 11/1
Genomgång av kommunstyrelse-handlingar och handlingar till ett extra arbetsutskott (främst p g a fem veckor sedan det senaste, samt återremisserna från kommunfullmäktige i december) den 20/1. Slutgenomgång av presentationen till Rotary (som jag tagit fram v 1). Lunch på Rotary och sedan den årliga dragningen som kommunalrådet får äran att köra vid årets första möte: vad kommer att hända i Båstad 2010? (Intressant: vid förberedelsen såg jag att två frågor vid 2009 års slut var uppe vid motsvarande presentation 2009: räddningstjänstens organisation och EPC, Energy Performance Contracting, energibesparingsprojektet.) På eftermiddagen diverse mail och samtal, bl a inför telefonmöte med Kommuninvests valberedning. På kvällen extra Moderat gruppmöte, bl a hur vi ställer oss till rökförbud (positiva), samt om vi vill yrka på fler/färre ledamöter i kommunfullmäktige nästa mandatperiod (vi har tidigare velat minska, men p g a den nya politiska organisationen vi förordar, så väljer vi att denna gång stå fast vid nuvarande 41 ledamöter).

 

Tisdag 12/1
Besök av Anticimex (möss på vinden hemma...). På förmiddagen förberedelser inför möten och uppbokning av dito. Efter lunch avstämning med fastighetschef och FP ang. hur vi går vidare med EPC. Mail och samtal. På kvällen kretsstyrelse.

 

Onsdag 13/1
Möte med Båstad-Bjäremoderaternas nya webmaster. Genomgång av hemsidan samt hur den är uppbygd och inofficiellt överlämnande av ansvaret. Mail och samtal. På eftermiddagen möte med demokratiberedningen (votering 5-2 för att föreslå demokratiberedningens förslag som förslag till beslut i kommunfullmäktige).

 

Torsdag 14/1
Avstämning trafikingenjören. Avstämning demokratiberedningens sekreterare. Diverse samtal och mail, bl a utskick kommunstyrelsedagordningen till fullmäktigegruppen. På eftermiddagen köpte jag (miljö-)bil! Har stora problem med min (oljeslukande) Saab så jag ser fram emot leverans i slutet av april.

 

Fredag 15/1
Telefonmöte med Kommuninvests valberedning. Diverse mail och samtal. Möte med bildningsnämndens ordförande. Lunch och avstämning M-FP. På eftermiddagen avstämning med kommunchefen. Satt sedan kvar relativt länge på kontoret (17:30 var jag ensam, tror jag) för att läsa kommunstyrelse- och arbetsutskottshandlingar, för att slippa ta hem dem denna gång (det är inte ofta jag hinner läsa handlingarna i veckan, oftast blir det söndag förmiddag som går åt till det)...

 

Lördag 16/1 - söndag 17/1
Inte mycket politik, faktiskt. Bl a Carmen från Met-operan på Scala bion (härlig föreställning!), i övrigt ovanligt slappt...

 

Hälsningar
Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits