Vecka 2010-4

Hej!
Snön har - åter - börjat yra utanför fönstret. Samtidigt är jag mest störd över att jag, för första gången sedan jag fick dem för ett år sedan, har glömt mina läsglasögon hemma idag. Inte så kul att bli rejält påmind om kroppens förfall med tilltagande ålder...

 

Måndag 25/1
Besvarade tre interpellationer som kommer upp i kommunfullmäktige 3/2 (tillgänglighet förtroendevalda, IFO-verksamheten samt Viktoriaparken). Kort avstämning med kommunchefen. Justering av kommunstyrelseprotokollet. Lite samtal och mail samt förberedelser inför kvällen. Möte med potentiella exploatörer från Stora Hult. Möte med demokratiberedningen (påbörjan av diskussioner kring en del detaljer). På kvällen "konstituerande möte" med den moderata grupp som ska jobba med valprogrammet.

 

Tisdag 26/1
Flyg till Stockholm och deltagande vid Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) framtidsdag för chefer. Ingick i en paneldebatt tillsammans med SKL:s vd och chefsekonom angående kommuner och landstings framtida åtaganden samt finansiering av dessa. Fick möjligheten att höra de intressanta föredragshållarna före respektive efter och före var en läkare från Göteborg som talade om kulturens betydelse för hälsa (imponerande!). Efter oss kom medförfattaren till boken "Är svensken människa?" (som dessutom är Båstadinvånare, han bor nästan granne med mig). Också mycket spännande resonemang kring hur svensken är indiviualist, inte kollektivist, som vi kanske tror efter alla år med (S)-styre...

 

Onsdag 27/1
Första genomgång av nominerade till Årets medarbetare 2009. I anslutning genomgång av frågor och fastigheter inför EPC-projektet (Energy Performance Contracting, se tidigare veckobrev). Efter lunch avstämningsmöte med Båstadhem (kommunstyrelsens presidium och kommunchef, ordförande, vice samt vd från Båstadhem). Genomgång av aktuella frågor, t ex kommande lägenheter i Båstad och Förslöv, hur läget ser ut vad gäller  gemensam fastighetsförvaltning. I anslutning beslöt jag att ta mig hem p g a snöstormen. Det lyckades med viss möda, dock inte för min bil som jag fick ställa hos grannen för att sedan gå sista stycket hem.

 

Torsdag 28/1
Företagsbesök hos Koola Anna. Spännande Båstadbaserat företag som säljer kläder för kvinnor i åldern 20-40 år som säljs i främst Skandinavien och Tyskland. Möte med polisen. Möte med ordförande i bildningsnämnden (om vad som åstadkommits under 2009). Möte med en företagare som sysslar med många olika saker. Samtal och mail samt skrivande av förra veckobrevet.

 

Fredag 29/1
Möte med ordföranden i byalaget Ranarp samt Stora Hult och rundfart med visning av diverse spännande projekt som är på gång på sydvästkusten. Diverse kontorsjobb med samtal och mail. På eftermiddagen möte med fastighetsförvaltare (främst kommersiella fastigheter) om diverse eventuella möjligheter i Båstad framöver.

 

Lördag 30/1 och söndag 31/1
Lugn helg igen (apropå ålder så är det faktiskt något jag menar enbart positivt...!). Tvätt och annat praktiskt. På söndagen en del mail, läsning av senaste utkastet av slutrapport i SKL:s programberedning för välfärdsfinansiering (sista "mangling" under måndagen, rapporten ska lämnas till styrelsen i februari).

 

Nu ser jag att snöandet blir värre och värre... Har ett möte kvar, med demokratiberedningen. Hoppas det går att ta sig hem sen...

 

Hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits