Veckobrev 2009-11

Hej!
Såg just att jag missat en vecka... så här kommer den!


Måndag 9/3

Genomgång handlingar till nästa veckas kommunstyrelsens arbetsutskott. Kontorstid med avbrott för intervju med Sveriges Radio angående kommande Birgit Nilsson-museum. Rotary-lunch. Missade föredraget för besök på Förslövs IF:s nya klubbhus. Senare förberedelse inför kvällen. På kvällen till Margretetorp för träff med Ängelholms och Båstads näringsliv. Satt med i panelen. Bra diskussion, visserligen kanske lite mindre om framtiden och mer fokus på sjukhus och nutid - vilket ju också kan behövas. Förbi Förslövs bygdegård och finalen av moderata årsmöten (informationspunkterna).


Tisdag 10/3

Plötsligt ledig förmiddag ("utbjuden" från möte med Skåne Nordvästs BRÅ...). Avstämning med planchef angående överklagande av länsstyrelsens hävande av detaljplan del av Boarp 1:20 (=Kattvik). Skrev första sidan till årsredovisningen. Efter lunch avstämningsmöte med kommunstyrelsens presidium och kommunchefen. Avstämning med ordförande i vård- och omsorgsnämnden. I anslutning möte med demokratiberedningen.


Onsdag 11/3

Planerat obokad förmiddag. La lite tid på att kontrollera ksau-handlingarna inför kopiering (väldigt många ärenden denna gång). Skrev ett brev till pensionärsrådet (upptäckt en del faktafel i protokollet som delgivits kommunstyrelsen). En del samtal inför valberedningsmöte med moderaterna i Skåne (jag deltar som M-kvinne-representant). Lunch med en företagare i kommunen. Möte i arbetsgruppen m-bp-fp och tjänstemän inför fredagens möte ang. Trollbäcken. Skrev ihop anteckningarna därifrån innan jag begav mig till Malmö vid 17-tiden för möte med valberedningen (Skåneförbundet har sin stämma i Klippan 18/4).


Torsdag 12/3

Företagsbesök hos Lindströms i V Karup. (Besöken hos dessa mindre, originalbjäreföretagen är väldigt roliga och givande - jag tror för bägge parter). Förberedelser för möte nästa vecka. Genomgång text för överklagande av länsstyrelsens beslut. Genomgång av nominerade till årets medarbetare. Läste delar av ksau-handlingarna. Hem för ombyte inför kvällens VårFirmaFest (arrangerad av näringslivsbolaget, BNAB, och Företagarna). Trevlig tillställning på Hotel Skansen med ca 100 deltagare, god mat, intressant föreläsning (av Ullareds vd om Ullared), spännande underhållning (som involverade eld...) och prisutdelning av Årets Företag och Årets Företagare.


Fredag 13/3

Möte med Apelrydskolans nya styrelseordförande (härligt energisk kvinna som jag tror vi kommer märka av mer framöver!). Diverse valberedningssamtal (m-kvinnor Skåne samt Kommuninvest). Avstämning kommunchefen. Avstämning ordförande samhällsbyggnadsnämnden. Möte med m-bp-fp angående framförallt Trollbäcken men även ekonomi och andra aktuella frågor.


Lördag 14/3 - söndag 15/3

Ksau-handlingar, handlingar till budgetberedningen (årsredovisning 2008) och valberedningssamtal m-kvinnorna i Skåne. Och dags för städning och tvätt m m. Även förberedelser inför den middag jag har bjudit moderata kommunstyrelseledamöter till på måndag (!). Tanken slog mig att jag skulle klippa mer min lavendelrabatt (enda trädgårdsarbete jag gör, bortsett från ogräs på stensättningen...) - men det stannade vid en tanke. Ägnade istället lite tid bl a åt tidningsläsning och att hitta boende till sommarens semestervecka - fått tips om hemsida där man kan hyra privata hus/lägenheter. Ju mer jag funderar på det, desto bättre tycker jag det upplägget är!


Så var det snart dags för en ny arbetsvecka!


Hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits