Vecka 2009-16

Hej!


Nu går det av bara farten! Här är det sista av de tre jag låg efter med!


Måndag 13/4

Annandag påsk och lite bättre. Kort avstämningsmöte med representanter från hamnen.


Tisdag 14/4

Ordförandeträffen inställd (eller tidigarelagd på skärtorsdagen) så lite extra tid på förmiddagen för mail och samtal. Avstämning med kommunchefen. Efter lunch möte med Bp och Fp om ekonomin och de besparingsförslag som lagts fram. I anslutning möte med Bp och Fp:s representanter inför morgondagens kommunstyrelsens arbetsutskott.


Onsdag 15/4

Budgetberedning om besparingsförslagen. Samtliga partier med på att gå vidare med besparingsförslag om 26 mkr samt att utreda konsekvenser av ytterligare 10 mkr - det som vi inom M-Bp-Fp diskuterat fram. (OBS - inga beslut, eftersom detta inte är taget i några partigrupper, men det utgör ett underlag för arbetet med budgeten 2010.) Kommunstyrelsens arbetsutskott med en ovanligt kort lista (inte undra på, gången innan var väldigt omfattande). Efter lunch avfärd till Sturup och flyg till Sthlm. Moderat gruppmöte på SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) med bl a migrationsministern. I anslutning middag.


Torsdag 16/4

Gruppmöte moderaterna om samtliga beredningar och styrelsens ärendelistor. Min programberedning var inställd på eftermiddagen men jag träffade tjänstemännen och stämde av en del efter lunch. På eftermiddagen avverkade jag istället en del mail och samtal, tog sedan en promenad i stan med avslutande fika på Stortorget. Inget bar-häng och ovanligt tidig kväll för att vara en SKL-torsdag...


Fredag 17/4

Ovanligt fräsch för att vara en SKL-fredag (jag ser sambandet, får se om jag klarar det flera gånger...)! Gruppmöte moderaterna, sen Alliansen, innan styrelse. Jag smet kl 11:00 för flyg från Arlanda till Malmö. Där tog jag mig till Svågertorp, vidare tåg till Kastrup och flyg till Rom. Härligt väder där med middag ute på en mysig restaurang med en kompis som f n tar ett halvår med italiensk-studier.


Lördag 18/4 - söndag 19/4

Shopping, promenerande (23 500 steg per dag!) samt mycket och god mat och dito vin. Rom är en härlig stad! Har varit där tidigare så inga "måsten" kvar, bara mys! Bodde bra hos Birgitta-systrarna i närheten av Piazza de Fiore.


Hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits