Prioriteringar?

Ny dag och nya möjligheter! Ska försöka sammanfatta den: Under eftermiddagen la min synkning av - kan plötsligt inte längre läsa mailen i mobiltelefonen. Det har hänt tidigare - inga större problem - skillnaden är att nu, när jag på kvällen (motvilligt men ändå pliktskyldigt) startar upp min dator och upptäcker att jag inte heller kommer åt mailen via webmail, då är det helkört (har tidigare upptäckt att jag inte har mobilnumret till "min" IT-kille inlagd, kan alltså inte SMS:a om hjälp).
 
Känner paniken komma - hur ska jag klara av mitt uppdrag om jag inte kan läsa mailen? - samtidigt som jag i eftermiddags, under seminariet med Troed T. (som jag förstått är en riktig kändis), kände mig riktigt gammal för att jag inte förstår varför man ska "SMS:a i mörkret" (enligt honom orsaken till varför alla över 35 år skulle bli kickade från Ericsson). Min tanke: "Varför SMS:a i mörkret - varför inte tända en lampa?" - kvalificerade mig rätt in i medelåldern, där jag ju faktiskt hör hemma. Min panik borde ju göra att jag hör hemma i "koncept"-åldern - d v s är ung och hipp med fokus på kortsiktighet - och det lät ju positivt!? Nej. Jag ger mig - och mailar till någon, som kanske, kanske kan hjälpa mig att under morgondagen läsa mina mail i mobilen (heldagsmöte i Laholm)...

Eftermiddagens seminarium i Helsingborg var välbesökt och (delvis) riktigt intressant. I övrigt var min hund tillbaka på dagis (första gången på tre veckor p g a påskledighet hos dagisfröken), Elitlicens-utdelning på kontoret på förmiddagen och, på kvällen, årsmöten med moderat förening och krets - samt (lite senare) 15-års kalas. Och det är där man landar igen, med fötterna på jorden. För vad kan vara viktigare?

Kommentarer:
Postat av: Charlotta

Kul skrivet, men man blir nyfiken på vilket som är värst - att upptäcka att du är medelålders eller att mailen inte funkar? Vi är väl en rätt stor (och glad) skara som inte inser vikten av att kunna sms:a i exakt alla lägen.(Har du lyssnat på Fredrik Härén? Finns på Youtube - jätteintressant) Du verkar f.ö. ganska nöjd med att kunna läsa mail i mobilen (det kan jag med och det är toppen)! Har du hittat någon badare utan badkar än?

2008-04-08 @ 08:53:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits