Internetstrul

Försökte skriva på bloggen igår kväll men har lite problem med internet-uppkopplingen hemifrån. Det fungerar men tar en himla tid och det är inte alltid jag har tålamod att sitta och vänta medan datorn tuggar och tuggar. (Det är dags att teckna nytt elavtal så den informationshämtningen kunde jag inte undvika men efter det var jag så irriterad att jag var tvungen att sluta.)

Sen sist har vi bl a haft höstens första kommunstyrelsmöte, dito plangrupp, utbildning med valberedningen i Kommuninvest, heldag med Framtidsgruppen och diverse möten med bl a Länsstyrelsen (revision av djurskydd) och representant från Ungdomens Nykterhetsförbund (som vill starta upp i Båstad). 

I kommunstyrelsen var ärendelistan lång. Av de ärenden vi tog beslut om som inte (ännu?) varit ute i media kan nämnas en detaljplan för bostäder i Torekov som går ut på utställning och uppdrag till planavdelningen att påbörja en hel del arbete i Förslöv. Det är alltså inte enbart fokus på Båstad tätort. Flera frågor går vidare till kommunfullmäktige. 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits