Internet ok igen!

I torsdags kväll tog jag tag i felsökningen på min dator. Med hjälp av supporten kom vi fram till att mitt modem var trasigt. Efter att det byttes ut igår så blev det bättre men inte riktigt bra. Efter en andra kontakt med supporten konstaterade vi att åskskyddet var trasigt. Nu är det fixat och jag har tillbaka min Internet-kapacitet. Vad man har vant sig vid (= är beroende av) den snabba uppkopplingen! Och: Himla skönt att det inte var något med själva datorn.

Intressant förslag till nytt skatteutjämningssystem. Tyvärr lär väl detta förslag aldrig bli beslutat eftersom storstäderna förlorar på det. För Båstads del skulle det betyda drygt 6,5 mkr mer intäkter per år. Det är mycket pengar för oss! Samtidigt ger det en fingervisning om att vi med nuvarande system kanske får för lite pengar. I kombination med att de generella statsbidragen inte räknas upp per år är det en möjlig bidragande faktor till att vi riskerar en sämre ekonomi framöver.  

Igår hade jag besök av tre studerande från gymnasieskolan. Det är alltid kul att träffa ungdomar och jag blev imponerad över de frågor de hade tänkt ut: De handlade om näringslivet, bostäder i kommunen och hur vi satsar på unga. Precis de tre områden som vi fokuserar mycket på!

Har äntligen fått till mitt hängmappsystem! Efter snart nio månader i mitt nya kontor är det nu rent på skrivbordet. Har visserligen en del rensning kvar att göra innan jag är riktigt nöjd (försöker få till det minst två gånger per år) men hängmappsystemet var en av förutsättningarna (enligt mitt sätt att organisera mig).


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits