Evenemang

Deltog igår på näringslivsdagarna i Helsingborg. Höjdpunkterna ur ett Båstad-perspektiv var Thomas Wallén som berättade om Swedish Open och Bertil Gunnarsson från Bjäre Hembygd som deltog i en paneldiskussion om lokal attraktivitet i en globaliserad värld. Sen har jag varit nyfiken på globaliseringsdebattören Johan Norberg och det var första gången jag såg honom live.

Med tanken på vad tennisveckan betyder för kommunen är det extra kul att det nu är klart att junior-SM i segling ska genomföras i Båstad nästa sommar! Vi breddar oss både verksamhetsmässigt och tidsmässigt. Visserligen går evenemanget av stapeln samtidigt som kammarmusikfestivalen men det borde kunna gå bra, de borde kunna komplettera varandra.

Vår besöksrunda på kommunala verksamheter är i princip avslutad med veckans besök hos tekniska kontorets förråd där både GS-personal och diverse maskiner håller till. Kommunens verksamheter rör verkligen vitt skiljda områden: Förskola, skola, äldreomsorg och parkskötsel är bara några av, men kanske personalintensivast och kändaste, verksamheterna. Men "äldreomsorg" rymmer i sig olika områden.

Köpte (privat) en ny skrivare igår. Det var på tiden, min gamla skrivare har inte kunnat anslutas till den dator jag köpte för två år sedan... Roligt är att det även går att skriva ut foton. Och jag tror inte att jag har ett endaste fysiskt foto sedan jag fick en digitalkamera i julklapp för ca 4 år sedan.

Kommentarer:
Postat av: sven hernborg

Jag börjar bli trött på näringslivsdagarna i hälsingborg. De har varat i månadarvis nu!

2008-01-13 @ 20:11:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits