"Måluppfyllelse"

Det har gått så där med "måluppfyllelsen", d v s läsningen i helgen. Det tog sex timmar igår att ta mig igenom ksau- och SKL-styrelsehandlingar. Mycket information till onsdagens möte, tror att det kan bli intressanta debatter om en del av frågorna i ksau-listan vid kommande kommunstyrelse (5/9) respektive kommunfullmäktige (26/9). Vad gäller SKL är Sveriges Kommuner och Landsting en stor remissinstans. Den, ur mina ögon, mest intressanta styrelsefrågan på fredag är remissvaret vad gäller regeringens förslag till fastighetsskatt. Än så länge finns "bara" tjänsteskrivelsen i handlingarna och inlägget i dagens DN-debatt från Villaägarna gör ju inte slutresultatet mindre spännande.

Har fem sidor kvar på Skattebasrapporten, det klarar jag ikväll. Mycket intressant (även om jag hellre hade ägnat söndagen åt något annat, det erkänner jag). Ska bli mycket spännande med beredningens första möte på onsdag. Den har representation av en person per parti företrätt i riksdagen. Extra spännande är det eftersom denna förra rapport till stor del läses som Alliansens valmanifest och är frågor som nu helt genomförts eller är på väg att genomföras... Rapporten om finansiering av hälsovården får jag försöka hinna med de kommande kvällarna. Jag får helt enkelt skylla mig själv...

Tack för informationen om digital-tv, Michael! Du verkar väl insatt så jag litar på Dig.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits