Bloggen

Det är ett spännande medium, bloggen. Man får tillfälle att skriva av sig lite, i mitt fall ett försök att förmedla en känsla om en politikers vardagsliv (hade ingen aning om hur det skulle vara innan jag tillträdde för 1,5 år sedan. Har dock ingen känsla för om jag lyckas förmedla det på ett vettigt sätt). Det finns möjlighet till viss dialog. Men man har absolut ingen aning om vem det är som läser (skönheten med internet!) - förutom dem det har kommit kommentarer ifrån. Vad jag vet är antalet besökare som finns i statistiken. Jag kan avslöja att det är mellan sju och 17 personer som varje dag går in på min blogg, en vanlig dag är det tio läsare. Så Ni är en exklusiv skara! (Samtidigt vet jag inte om det är samma tio personer varje dag eller olika.) Jag tycker det är en imponerande siffra (speciellt eftersom den var lika hög under sommaren när jag var dålig på att uppdatera...) Så Ni är tålmodiga också!

Dagen har bestått av flera (interna och externa) möten, telefonsamtal och ett (mindre trevligt) besök hos veterinären. Bortsett från det sista var det en ganska vanlig dag. Generellt sett har vi de möten som även de två vice ordförandena är med på på tisdagar och onsdagar, eftersom det är de dagar som de brukar tjänstgöra. Man kan tycka att det är onödigt att vara flera politiker - men faktum är att det underlättar beslutsgången om flera har fått samma information från början. Processen är öppnare när fler personer är involverade.

  


Kommentarer:
Postat av: Charlotta

Läskigt med spökläsare?! Jag utgör i alla fall inte samma tio varje dag, men jag läste i NST igår(?) att du var igång igen! Måste kännas fint att inte kunna nysa utan att det står i tidningen! Jag är mest ute efter boktips, så tack för dem! Fast läs gärna fler svenska böcker - det är så slitigt med engelska. Vi ses!

2007-08-30 @ 09:20:17

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits