Knappast vardag!

Har inte varit så bra på att skriva de senaste två veckorna, ser jag till min fasa! Men det är nog för att det knappast varit vardag: och så heter ju min blogg... (Dålig ursäkt, jag vet, men den bästa jag kunde komma på!). 

Valresultatet är otroligt kul! Främst naturligtvis regeringsskiftet, sedan att det gick bra för moderaterna i Båstad och inte minst måste jag erkänna att jag gläds enormt åt mina egna personvalskryss (536 i Båstad och drygt 700 i riksdagsvalet). Tack så jättemycket för dem, Ni som kännt att Ni har förtroende för mig! 

I måndags var det intervjuer i radio Båstad och radio Kristianstad, även NST har (som vanligt) varit på hugget. Tror den kommande veckan blir lite lugnare gällande valresultatet men i slutet av veckan kommer våra förhandlingar med de övriga borgerliga partierna att komma igång. Hoppas att vi snabbt kommer överens så att vi kan fokusera på uppdraget vi fått från väljarna!

Helgen har varit härlig! Första helgen som kännts som riktigt ledig sedan i somras! Jag har städat stallet efter valvakan, tvättat, strukit, tvättat fönster och rensat ogräs... Skönt att få gjort, men frustrerande nog är inget riktigt färdigt... Och handlingarna till onsdagens ksau och kommunfullmäktige är ännu inte lästa... Men jag har hunnit med några härliga promenader med hunden!

Kommentarer:
Postat av: Börje

Intressant interpellationsdebatt i fullmäktige.
Läste du om kommunen som i år införde ett presentkort på 50 kr som alla som gick och röstade fick? Det var ett sätt att öka engagemanget, sa dom. Om över huvud taget någon i Stora Hult ska lämna synpunkter på din översiktsplan i framtiden måste det nog till nåt sånt. Och jag tror inte 50 kr räcker!

2006-09-27 @ 20:27:39
Postat av: ulla-karin

Hej!
Stämmer det verkligen att kommunen skulle göra en vinst på 3,8 mkr om 100 KY-elever skriver sig i kommunen. Är det inte i själva verket så att minst 150 elever måste skriva sig för att kunna finansiera cykelinköp för 750.000 kr?

Eftersom KY-eleverna inte innebär ökade merkostnader för kärnverksamheterna så trodde jag att kommunen i princip bara får behålla cirka 5.000 kr och inte 38.000 kr som kalkylen bygger på. Resterande 23.000 kr försvinner som avgift i kostnadsutjämningssystemet.

Jag kan givetvis ha fel, men om ks/kf fattar beslut på bristfälliga kalkyler som innebär att kommunens skattebetalare ska sponsra tillfälliga invånare med cyklar så känns det minst sagt tveksamt.
mvh
ulla-karin

2006-09-29 @ 20:46:50
Postat av: ulla-karin

Hej igen!
Ber om ursäkt för att jag räknade som en "kratta" i min tidigare kommentar. Jätteslarvigt!
Huvudsaken är att du förstår andemeningen.
mvh
ulla-karin

2006-10-01 @ 02:13:29
Postat av: janne svensson

Om det måste till 50 kr eller mera för att folk ska rösta anser jag det mycket illa för demokratin.
Ska vi in föra 50 kr till alla som rösta på moderatena med? Bägge förslagen blir ett hot mot demkratin. Varför

1 man muta folk att rösta enligt min syn
2 man myta folk att rösta på ett visst parti ej demokrati

Jag tror man kanske skulle göra så man kan rösta via mobilen eller datorn

2006-10-02 @ 10:44:16
Postat av: Börje

Janne!
Du skriver:
"Om det måste till 50 kr eller mera för att folk ska rösta anser jag det mycket illa för demokratin."
OM du hade följt ärendet i fråga så hade du vetat att det är mycket illa för demokratin. Först presentera en översiktsplan för att folk ska lämna synpunkter. Och samma dag som synpunkterna kommer in gör kommunen nåt helt annat. Då vill det till mer än 50 kr för att folk överhuvudtaget ska bry sig nästa gång Båstads kommun "kallar".

2006-10-02 @ 14:24:24
Postat av: janne svensson

Börje jag vill inte ta den debatten här utan e-posta mig på [email protected] så skall jag debeter med dig abslut ej på denna blogen

2006-10-02 @ 15:38:31
Postat av: janne svensson

Börje jag förstår vad du säger men jag tror att alla frittids poletiker gör så gott de
kan vill vidare inte diskutera detta här e-posta mig på [email protected] så kan vi pratta

2006-10-02 @ 18:20:21
Postat av: Börje

Vore inte en ännu mera lämplig rubrik
KNAPPAST VAR DAG
med tanke på hur "ofta" det skrivs nåt här?

2006-11-03 @ 16:56:22
Postat av: Ulla-Karin

Håller med Börjes fyndiga kommentar!

2006-11-05 @ 01:31:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits