Ansvar för information?

Nu är det spännande! Fredrik Reinfeldt var riktigt bra mot Göran Persson! (Eller hur, Janne?) Det var riktigt kul att se debatten igår. Dessutom skönt att slippa höra om "skandalen" under en knapp timme... Det är intressant att se hur stor denna fråga är - jämfört med alla sosse-skandaler plus det faktum att Lars Danielsson (statsministerns närmste man) fortfarande är statssekreterare trots att han ljugit (eller: undanhållit sanningen) för konstitutionsutskottet.

Dagens ungdomar lär sig att leta information på Nätet, googla sig fram runt alla möjliga hörn. Hur kan det i lagstiftningen enbart vara den personens ansvar som får tillgång till//tar sig till information som ligger skyddslös att hämta? Finns det inga som helst krav på att den som har informationen åtminstone måste skydda den på något sätt? (Så är det ju t ex i försäkringsfall.) Jag försvarar inte folkpartisterna, förstår inte vad de var ute efter egentligen (har de inte tillräcklig information hos sig själva...?) men jag tycker nog att sossarna borde skydda sin så värdefulla information bättre. Om den nu var så himla viktig.

Tack för vidarebefordrat mail om fastighetspriserna, Ulla-Karin!

Börje: detaljplanen är från 60-talet, jag ska få exakt datum av Folkeson. Den är beslutad av kommunfullmäktige men även fastställd av Länsstyrelsen (man gjorde så på den tiden).

Kommentarer:
Postat av: Börje

Bra. Lägg då 60-talsdetaljplanen vid sidan av den avstyckning som lantmäteriet i år gjort och som visar ny väg och nya tomter och förklara gärna varför lantmäteriets avstyckningskarta inte stämmer med den detaljplan från 60-talet som åberopas i det här fallet av dig m fl. Jag har alltid trott att en DETALJplan ska stämma med verkligheten. Om det inte är så skulle du kanske fundera på att byta namn på den. Ungefärplan, cirkaplan kan kanske vara bättre benämningar. Så får vi inte så mycket tjafs om demokrati i kommunen.

2006-09-07 @ 17:47:43
Postat av: janne svennsson

Jag har lovat dig min röst räker inte det.Själv anser att Perrson var grå och trist.Jag anser vidare att han hoppade på Fredrik.Jag såg bara halva tyvär eftersom jag hadde hosta och var sjuk men nu är jag bättre lyckat till.Är Hans Walmark bra ska man kryssa honom hrm vet inte så mycket om honom luttar mellan Anethe o´ch Wallmark hrm svår fråga

2006-09-15 @ 08:48:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits