Internet igång igen!

Internet har inte fungerat hemma de senaste veckorna. Mycket irriterande och jag har lagt en del tid på felsökningar, kontakt med min bror (expert) och förtvivlad resignation. Idag tänkte jag att det är dags att ta tag i detta och då upptäcker jag problemet: kontakten till routern (tror jag det heter) är urdragen.... Har ett vagt minne av att jag steg upp någon natt när det åskade... Det är inte en kontakt jag brukar dra ut (det finns ett åskskydd), därför har jag inte upptäckt det. Pinsamt - samtidigt skönt att det är fixat! Så nu är  jag tillbaka!

Skrattade gott åt de senaste kommentarerna! Jättekul att få livstecken från läsare (om Ni nu finns kvar)!

Det händer mycket: bara den senaste veckan har jag varit på studiebesök på Bjärehemmet, Båtsmansgården och Almgården (fantastiska verksamheter med underbar personal!), Räddnings-Nosam och vanligt Nosam (samarbetet mellan tio nordvästskånska kommuner), ett uppskattat besök av Sven Hernborg (tack för fågeln!) och besök av en äldreomsorgsentreprenör. Igår fick jag möjlighet att presentera önskemål gentemot polisstyrkan i Kulla-Bjäre (vi är mycket nöjda men hade en del förslag till ett ännu bättre samarbete. Polisen är mycket viktig för oss moderater!) och i onsdagskväll hölls ett informationsmöte om kommunens organisationsplaner för politiker.

Däremellan har jag haft lite tid att förbereda mig inför kommunfullmäktige nästa vecka. Dels är det budgeten som tas igen (ramarna beslutades i juni men eftersom vi har ett nytt kommunfullmäktige tas beslutet om), dels frågan om cyklar till KY-studenter (tack för dialog, Ulla-Karin!). Sen har vi även avgifter som till viss del behöver kommenteras. Jag är inte alls klar - skatteutjämningssystemet är ytterst komplext (cyklarna) och just när jag tror jag har förstått det så dyker något upp som kullkastar allt...

Nu är det dags att gå kvällsrundan med hunden innan det bär av till Grevie IK:s 80-års kalas!


Kommentarer:
Postat av: Janne svensson

jag undrar om det är lagligt att ge bort cyklar för en kronna? en advokat som jag pratade med trode inte det att kommun kun de blir stämd om det prövades

kul att du har kvar din blogg efter valet

2006-11-20 @ 14:22:10
Postat av: ulla-karin

Hej!

Dagens dubbla information om utjämningssystemet var mer än jag kunnat drömma om?.Uppskattar verkligen att du satt dig in i utjämningssystemet och därmed visar att det är ett centralt ämne även för politiker, inte bara för kommunens tjänstemän. Hoppas och tror att du kommer ha glädje av det i framtiden!

Tycker som Janne att det är roligt att du fortsätter blogga och är öppen för den här typen av informell dialog med oss kommuninvånare.

vänliga hälsningar
Ulla-karin

2006-11-23 @ 01:33:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits