Nya medlemmar och diverse frestelser

Kom nyss hem från ett möte med nya medlemmar - det var verkligen en jättetrevlig kväll. Kul att så många människor väljer att engagera sig - mer eller mindre. Också nyttigt att få en genomgång av varje nämnd och de viktigaste frågorna de sysslar med just nu, även för oss som varit medlemmar ett tag.

Även resten av dagen har varit intressant. Fick imorse ett samtal från en kille som hade flera konstruktiva förslag på vad kommunen borde göra för att locka till sig fler barnfamiljer (apropå artikeln om den relativt höga andelen pensionärer). Kul när folk tar sig tid att ringa och prata.

Var på företagsbesök hos Bjäre Kraft tillsammans med kommunchefen Tomas Rikse och deltidskommunalrådet Christian Nilsson. Vilken fantastisk service de erbjuder. Som kommuninvånare känner jag mig lite bortskämd vad gäller själva elen (det fungerar ju mycket bra sedan länge) - däremot är bredband till alla kommuninvånare och fibersatsningar i nya bostadsområden faktiskt något som skiljer oss från andra småkommuner. Blev själv sugen på fiber men det lär dröja innan jag får tillgång där jag bor...

BUN hade arrangerat en inspirationsdag med olika föreläsare från kommun och näringsliv. Vi lever verkligen upp till begreppet "Utbildningskommun Båstad" - och mer är på gång! Inte minst privata satsningar: den nya KY-utbildningen Sports Marketing skulle jag själv gärna söka till!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits