Rikskonferens och inför KF

Hade aldrig varit i Jönköping tidigare, det är en stad som jag normalt bara passerar på vägen till Stockholm. Nu är jag inte mycket klokare, har visserligen kört runt lite i sta´n och ätit middag på en restaurang men i övrigt höll vi till ute vid Elmia. Det var ett bra ställe för konferens. Tur, för vi var många: 1.600 moderater på ett ställe. Häftigt.

Var på tre bra seminarier: Anders Borg tog ett grepp om ekonomin (försökte hänga med...), media med en panel av journalister från Expressen, Svenska Dagbladet och Ekot samt m-kvinnornas seminarie med representanter från högerkvinnor i Finland, Norge, Danmark och Island (det var dem vi i styrelsen åt middag med på torsdagkvällen: spännande att jämföra erfarenheter, som t ex Finlands system med skatteavdrag för hushållsnära tjänster).

Sorgligt nog avled KS-ordförande i Solna, Anders Gustav, på vägen till Jönköping. Det la ordentlig sordin på stämningen.

Har idag börjat förbereda mig till onsdagens kommunfullmäktige (det är tyvärr inte mycket tid för det måndag till onsdag under arbetstid). Även om det är relativt tunna handlingar är det fyra frågor som är en utmaning att presentera på ett pedagogiskt sätt... Vet inte om jag klarar det men jag har ambitionen att försöka! 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits