Namnbyte!

Februari har varit en förlorad månad på min blogg - ber om ursäkt för det - men nu är jag tillbaka. Observera namnbytet, förresten. Det går ju inte att skriva som fritidspolitiker när jag sedan den 1/2 jobbar med politik på heltid. (Häftigt att få möjlighet att syssla med sin hobby på heltid, även om det kanske bara blir för ett knappt år.) Men den största skillnaden mot förra månaden, och huvudorsaken till att jag inte skrivit på bloggen, är att jag passerat 40-strecket. Lite traumatiskt och krisartat. Fast med en ordentlig festhelg gick själva övergången riktigt bra! Och den tog tid att planera, förbereda och genomföra. Det var dock verkligen värt det! 

Party, party!

Har märkt att den nya uppgiften innebär många, många möten...  

Valårsmässigt har moderaterna i Båstad fastställt listan (en!) till kommunalvalet. Till stor del bygger den på resultatet av provvalet (se
www.skanemoderaterna.se/bastad för det), som var representativt på många sätt, vilket är bra. Tyvärr finns inte så många unga och kvinnor med bland de valbara platserna - men det reflekterar det faktiska läget bland våra medlemmar. Vi har helt enkelt inte många unga respektive kvinnor i Båstad som vill engagera sig i Båstad-moderaterna. Hoppas kunna bryta den trenden - och vi har tid på oss innan vi, efter valet, ska tillsätta platser i nämnder och styrelser.  

Vad gäller kommentarerna till det senaste inlägget vill jag 1. tacka Dieter för de vänliga orden, 2. skriva till Ola att det var ett intressant förslag, 3. säga till Per att jag har ungefär samma fråga och 4. till Christina skriva att det ju egentligen är samma sak hos oss.

För övrigt fick jag biljetter till Sveriges första två biljetter i fotbolls-VM! Det ska bli verkligt kul!

Kommentarer:
Postat av: Christina Linnea Örtendahl

Välkommen tillbaka Anette! Jag har saknat dig på webben. Skönt att du hunnit ifatt dig själv. Grattis igen till uppdraget och de 40. Du ser ju ut att klara det bra!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits