Två veckor sen sist...

Oj, vad tiden går! Det har varit en hel del möten sedan sist (gruppmöte, möte med samarbetspartierna c och fp, kommunstyrelse, styrelse m-kvinnor centralt, styrelsemöte fullmäktigegruppen, distriktsnämnd, besök hos m-kvinnorna i Klippan, informationsmöte om Norrviken och en tjejträff...). Låter lite väl häftigt men är ändå ingen bra ursäkt för att inte ha uppdaterat bloggen på två veckor! 

 
Därutöver har jag genomfört min första vigsel (är borgerlig vigselförrättare sedan i juni). Det var jättejättehärligt!!!! Det var helt fascinerande med ett fantastiskt gulligt brudpar, underbara släkt och vänner och den härliga omgivningen i skogen.


Har funderat på varför inte Båstad lanserar sig som "kommunen att gifta sig i"! Vi har många romantiska platser i naturen, flera gamla kyrkor, präster och vigselförrättare som pratar olika språk, bra krögare och lokaler att hyra plus hotellrum och andra övernattningsmöjligheter. Har tipsat kommunchefen som lovade att kolla upp om det finns intresse att driva detta som koncept.


Och så var det det där med valen (kyrkval men framför allt valet i Tyskland)... Jag är otroligt fascinerad av val! Sitter vid tv:n eller vid datorn och följer rösträkningen. Men i Tyskland var utgången verkligen sämsta tänkbara. Hoppas, för dem och för oss, att det löser sig något så när. Tippar på nyval relativt snart, dock...


Vädret är otroligt och det är underbart att det kanske, kanske varar över helgen! Får besök av en kompis som jag inte har träffat på ett drygt år. Det ska bli härligt att träffas, dricka lite vin och uppdatera varandra på vad som hänt sedan sist mellan hundpromenaderna.


Ska skärpa mig och inte vänta så länge till nästa gång!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits