Full fart framåt

Nu var det ett tag sedan sist... Men tillvaron har helt enkelt varit ovanligt intensivt (bra eller dålig ursäkt?). Partistämman var en spännande erfarenhet förra helgen. Intensivt mediabevakat (bl a ett team från SVT som håller på med en dokumentärfilm om moderaterna) och med tillfällen till att träffa partikamrater från hela landet. Var själv uppe och yrkade på att fastighetsskatten delvis borde gå till kommunerna (idag går den till staten medan kommunerna står för all infrastruktur. I en kommun som Båstad slår det väldigt snett). Tyvärr fick jag inte igenom det yrkandet men frågan är väckt och jag kommer att fortsätta driva den. På lite sikt kanske det går igenom!


Och nu har jag just kommit hem från en långhelg i Karlstad där vi hade en "reunion" med åtta av de kvinnor som gick en moderat ledarskapsutbildning tillsammans. Det är underbart att kunna bolla med personer som befinner sig i samma eller liknande situationer någonstans i Sverige: mitt i det politiska livet med ambitioner! Vi lyssnade till två föredrag (Marie Weibull Kornias berättade om erfarenheter som voluntär vid OS i Athen, Margareta Nisser-Larsson om sitt uppdrag som observatör för Räddningsverket vid påvens begravning i Rom), red islandshäster och umgicks över god mat och gott vin hemma hos Margareta.  


Däremellan håller jag på med förberedelser för en resa till S:t Petersburg som en av sju representanter att delta i en konferens om WoMen and Democracy. Vi ska hålla i en work shop men än så länge innebär mina förberedelser att jag måste skaffa nytt pass...


Som ordförande i m-kvinnorna i Skåne skickade jag ut ett nyhetsbrev ut i torsdags. Har äntligen sammanställt mailgruppen av nätverkare med emailadress, en förutsättning att effektivt kunna gå ut med löpande information (det finns inte så mycket pengar för vanliga snigeluskick). Vi håller på att bygga upp en ny nätverksstruktur med en ansvarig m-kvinna per kommun. Full fart framåt!
 






Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits