Skottning och brustna illusioner

Förra året fuskade jag med skottningen när jag skulle köra bilen ur garaget efter att första snön kommit - jag bara tryckte gasen i botten och körde. Det fick jag minsann äta upp! Hade sen ett hel...e att ta mig ut och in, och då var det för sent att skotta (snön hade tryckts till). I anslutning var det många timmars slit med grus och gummimattor. Och en trasig ytterspegel - den rök när jag tog sats och sedan hela bilen - mitt i öppningen - kippade in i ramen... Tack och lov har vi en mycket vänlig kille som plogar. Tror han såg hur jag slet - så en dag när jag kom hem hade han plogat rent framför garaget! Vilken guld-kille!

I år har jag lärt mig. Jag har skottat ordentligt enligt en noggrant uttänkt strategi så att jag kommer både ut och in i garaget! Mycket, mycket jobbigt men skönt så här efteråt. Det är testat så jag vet att det fungerar! Nu hoppas jag att det inte kommer mer snö i år...

Alla illusioner tas ifrån en... Mattias ser inte minsta likhet mellan Lara Croft och mig! (Och ändå kunde jag verkligen se mig själv som LC när jag såg del II igår...) Det finns uppenbarligen en viss skillnad mellan hur man ser på sig själv och hur andra ser på en.... Ha ha! (Man behöver egentligen inte förändra sin självbild efter vad en enda person säger - å andra sidan anar jag att det nog finns fler som delar Mattias åsikt än som delar min....) Nåja. Jag tänker inte var knäckt för det.

Kommentarer:
Postat av: Mattias Andersson

Haha, vid närmare eftertanke tror jag att du hade passat utmärkt som Lara Croft! Fast att se dig med två pistoler i vardera hand är föga svårt just nu. ;) Men när vi "jobbat" tillsammans i KS ett tag så kanske jag tillslut har sett en annan sida av dig och DÅ kanske du helt enkelt kommer att kallas "Lara". Gott Nytt År!

2005-12-31 @ 00:29:58

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits