Julkort m m

Återkommer tyvärr till temat rubriker. Gårdagen var nämligen, milt sagt, ingen hit. Dels en sexchattande moderat med stor fallskärm och dels Göran Holms julkort... Ingetdera är egentligen partipolitiskt men självklart är det negativt när moderata företrädare förekommer på sådant sätt. (I ärlighetens namn ska inte Sundbybergs-politikern dömas innan fallet har varit uppe i domstol; tills dess han får en fällande dom är han oskyldig.) 

Göran Holms julkort var faktiskt riktigt ordentligt deprimerande. Jag kan helt enkelt inte förstå hur man kan komma på en sådan korkad grej! Som jag ser det kommer korten inte att resultera i några framsteg i jämställdhetsdebatten, däremot har Göran Holm visat riktigt dåligt omdöme. Det kan i sin tur medföra alla möjliga konsekvenser, varav en kan vara att kvinnorna i Vellinge väljer att inte rösta på moderaterna i september. Kvinnor är ingen minoritet - det kanske kommer som en överraskning? - utan utgör ca 50 % av befolkningen. Det kan vara nyttigt att tänka på det ibland!

Målningen blev klar i söndags (!!!!) och igår tjuvstartade jag med att klä granen. Så nu är det bara lite småpyssel kvar hemma tills det är dags för att njuta av julen! Härligt! Och idag genomför jag min tredje vigsel - en fantastisk avslutning på hösten!

En riktigt God Jul önskar jag mina bloggläsare! (Jag återkommer innan det är dags för nyårsönskningar!)

Kommentarer:
Postat av: Christina Örtendahl

Håller med dig angående den sexgalne politikern som låter skattebetalarna stå för notan. Det finns bara två vägar oavsett vad domen blir: 1) Han avgår och avsäger sig sin pension 2)Han utesluts ur partiet. Låt honom välja.

När det gäller Göran Holms julkort så tycker jag att det var riktigt roligt. En politiker med humor och självdistans - han får akta sig så att han inte hamnar på ett museum. De är väldigt sällsynta. Jag vet. Har studerat ämnet politisk psykologi för en professor vid Köpenhamns universitet och skrev då en uppsats om humorns betydelse i politiken. Kopplade sedan detta till studier i politisk etik och konstruerade en idealtyp "den hele politikern" för att kunna studera Mona Sahlin och den sk Tobleroneaffären. Om du läser hennes bok om händelserna framgår tydligt att självdistans saknas - hon har fortfarande inte förstått att hon gjort något fel. Detta är för övrigt samma förhållningssätt som Göran Persson har och hela sosse/kommunistpartiet utgår från syftesetiken. Vet man det så förklarar det mycket av den politiska strategin. Ändamålet helgar medlet - syftet gott allting gott.

Så applåder för Göran Holm som förmår att skoja med sig själv i huvudrollen och en så allvarlig fråga som jämställdhet.

God Jul!

2005-12-24 @ 12:25:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits