Det närmar sig...

Den första arbetsveckan är avklarad och från måndag drar även den politiska säsongen igång igen med full fart! Det kräver förberedelser och jag satt igår kväll (och kommer att sitta nu i helgen) och började läsa in mig på stämmohandlingarna inför partistämman i Örebro 25-28 augusti. Det är första gången jag är med på en partistämma - det ska bli mycket spännande! Dessutom hade jag tur och fick mitt förstahandsval vad gäller utskottsarbete. Propositionen som ska förberedas för "mitt" utskott, med tillhöriga motioner och reservationer, heter "Fler som arbetar - moderat politik för en bättre tillväxt". Jätteintressant! För tillväxt är en förutsättning för att vi ska klara vår välfärd framöver.

 

Har också uppdaterat M-kvinnornas hemsida (en kategori hos www.skanemoderaterna.se) med lite information om en ledarskapsutbildning samt skickat ut kallelse till fullmäktigegruppens styrelsemöte nästa onsdag. Ja, det är mycket med det jordiska!

 

I övrigt följer jag friidrotts-VM i Helsingfors så gott det går. Det är en härlig tv-sport (även om man lider med idrottarna när regnet vräker ner i Finland...). Härligt med Carolina Klüft och Kajsa Bergkvists guldmedaljer - den första såg vi ett stort gäng på en dopfestlighet (som självklart avbröts inför 800-meters loppet när alla bänkade sig framför tv:n. Lite som barndomens skoldagar när Stenmarks slalomåk följdes... Nostalgi!). Dessutom håller min kusin och jag i Hovs GIF:s tipsrunda som går av stapeln på söndag mellan kl 9:00-11:30 i Kattvik. Det är lite klurigt att få ihop de 12 frågorna på en lagom svårighetsnivå... Det klurandet får varvas med en sudoku...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits