Förberedelser

Onsdagens budgetberedning och kommunstyrelsens arbetsutskott tog, som väntat, hela dagen.

Påsken har fått ta lite plats sedan sist. Speciellt lördag och söndag var sköna dagar - skippade att sätta på datorn (hade dock koll på jobbmailen via mobiltelefonen) och undvek telefoner så gott det gick. Hade gjort upp med mig själv att ta det lugnt under påskhelgen och att satsa helt på måndagen, d v s idag, för diverse uppgifter. Inte minst  till att förbereda mig inför onsdagens kommunfullmäktige. Det är ett speciellt kommunfullmäktige, både för att Påarps golfbana (äntligen) kommer upp till beslut men även p g a de hot som förekommit i samband med denna fråga.

Förberedelserna innebär att gå igenom handlingarna, att förbereda manus och att säkerställa att vi är 13 ledamöter från moderaterna som närvarar på onsdag kväll. Det sista visar sig inte vara det minst arbetsintensiva. P g a påsklovet är flera av våra ledamöter bortresta.  

Har nu kommit en bit på vägen. Ska strax äta en sen lunch för att sedan återgå till förberedelserna. Just nu känns det som om jag var lite överoptimistisk när jag trodde jag skulle klara av det på en dag - men jag har ju delar av tisdagen och onsdagen som reserv... 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits