Postiva beslut!

Ja, jag har varit lite tyst om mitt läsande eftersom jag kände pressen, Charlotta! Men jag kände att jag var tvungen att skriva om denna ändå (p g a min fascination med att Second Life ingick i historian)... Men jag har ju fått ett bra tips från Dig (som ligger näst i kö!) och ett tips av Johan som också kommer. Förstod inte riktigt vad Du menade ang. facebook men jag återkommer i frågan när jag är bättre insatt...

I helgen passade jag på att gå emellan med Reform eller reträtt - Välfärdspolitikens vägval av Per Borg. Den beskriver vilka hot som finns mot vårt välfärdssamhälle och hur vi (eller rättare sagt, politiker på främst riksnivå) ska gå tillväga för att klara av framtiden. Den är en del i arbetet med programberedningen och författaren kommer till vårt nästa möte!

I övrigt är jag fascinerad av att vårt beslut om att ÖKA ramarna till barn- och utbildningsnämnden i budgeten för 2008 har lyckats bli en negativ nyhet i media.... Trots att vi har 92 färre elever i grundskoleåldrarna (visserligen fler i förskole- resp. gymnasieåldrar) - har de fått 0,9 mkr mer till verksamheten (utöver ersättning för inflation och löneökningar, d v s det är enbart för verksamheten)! Ja, det är inte alltid man förstår logiken

Blir just nu filmad när jag skriver, det är inte riktigt avslappnande... (ett bidrag till kongressen för Sveriges Kommuner och Landsting).

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits