Härlig lördag!

Vår i luften! Helt underbart idag, det var ett sant nöje att gå stora rundan med hunden. Och det var ett tag sedan... Hoppas det fortsätter så och vintern inte kommer tillbaka förrän i januari 2008 (tycker jag).

Missade tyvärr första delen av dokumentären om Feministiskt Initiativ, FI. Idag råkade jag zappa mig in på reprisen av del två och det är jag glad över. Det är ofattbart hur de blev behandlade. Många människor måste ha uppfattat dem som ett hot - varför!? Det finns ingen annan förklaring. Själv tycker jag det var bra att de lyckades få upp jämställdhet på dagordningen under ett helt år - tack för det! Och jag beundrar dem som orkade/orkar engagera sig trots alla hot och raljerande kommentarer. Heja tjejer! (Däremot blev jag konfunderad över Jane Fondas kommentar till den kvinnliga journalisten: ska en kvinnlig journalist inte kunna ställa kritiska frågor? Inte bra.)

Jag är nog en av få svenskar som inte pallar cirkusen med melodifestivalen. Brukar sikta in mig på sammanfattningen och omröstningen av den svenska finalen, det räcker gott och väl.

Kommentarer:
Postat av: janne svensson

Jag håller med om vintern.

Fi utgör ett hot mott etblerade partier
melodifestevalen vem orkar se den. Snart ska man tävla i allt på tve har det gått inflation i det?

Snart tävla dig i bästa politikern ska anmälla mig då

2007-02-06 @ 12:53:03
Postat av: sven hernborg

Jag vill gå ut med hunden i Påarp och Annete får v ara med.Henne tycker jag är fin.jag vill åka med moderater till

2007-02-15 @ 19:39:57

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits