Tennisveckan igång!

Nu är den igång, tennisveckan! Härligt! Det är verkligen full fart i Båstad - även om det inte går igång fullt förrän på onsdag. Det alla ser är tennisen, hamnen och olika evenemang runt omkring men det pågår en hel massa aktiviteter som inte syns på samma sätt. Det är möten - planerade och mer spontana - runt omkring i Båstad tätort.

Själv var jag idag med på arbetsutskottet samt kommunens möte med Luftfartsverket (genom Ängelholms flygplats duktiga platschef) innan Rotarys lunch där PR Event presenterade årets upplägg av tennis tillsammans med en hemlig gäst (Jonas Björkman!) och Erik Paulsson som berättade om utbyggnadsplanerna för Hotel Skansen som drar igång i augusti. I anslutning såg jag lite tennis men stötte sedan ihop med en del kommunfolk (bra avtankning!) innan jag tittade till moderater och företagare på Företagsmässan i hamnen. Kul att det händer saker där också! Det var en verkligt trevlig hamnfest fredag-lördag förra veckan: bra inledning till tennisveckan!

Detta år ser det ut att bli bra väder. Det är bara att njuta!  


Kommentarer:
Postat av: Börje

Just hemkommen från semester läste jag gamla NST och sedan din blogg. Roligt att budgetramarna lagts fast. Efter att ha läst denna artikel i tidningen
http://hd.se/bastad/2006/07/11/demokrati_maaste_faa_ta_tid
undrar jag dock om det kommer att avsättas pengar i kommande budget för återinförande av demokrati i kommunen?
Det skulle vara mycket intressant om du här på din blogg utförligt kunde svara på följande två frågor.
Varför ska innevånare i Båstads kommun i framtiden lämna synpunkter på översiktplanen?
Varför ska vi rösta den 17 september?

2006-07-20 @ 12:04:51

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits