Veckobrev 2008-28 Tennisvecka

Hej!

Här kommer sista veckobrevet innan sommaruppehållet! Hoppas Ni under veckan hade möjlighet att njuta av tennisen och/eller delta i det kampanjandet som pågick i hamnen! Dessutom har det varit ovanligt mycket media och det har man kunnat följa. Inte minst morgonsoffan i TV4 fredag-söndag, TV8 direktsänt varje kväll, men även många andra reportage.

Det var som vanligt mycket på gång under tennisveckan. Här kommer min avrapportering:


Måndag 7/7

KSAU hela förmiddagen (och p g a många informationspunkter blev vi ändå inte klara så att ett extra ksau fick läggas in på torsdagsmorgonen... Själva ärendena tog inte särskilt lång tid, det handlar bl a om kollektivtrafikavtal - kommer till kommunstyrelsen i september - och en del remissvar. Där utmärkte sig centern att man vill gå emot ett förslag från miljödepartementet... :-)..). Till lunch och tennis hade vi gäster från Regionala tillväxtnämnden. Efter lite gemensam tennis fick jag avvika p g a en vigsel i Hovs Hallar.
 

Tisdag 8/7

Vanlig kontorsmorgon (bl a presentation till lördagen) till kl 10:00 sedan deltog jag i Catellas seminarium. Hade tilldelats plats i det som handlade om arkitektur. Panelen bestod av vår lokale superentreprenör, landshövdingen, Malmös stadsarkitekt, en arkitekturjournalist och en arkitekt. I anslutning avvek jag och var med när vi hade våra egna gäster till lunch och tennis (Laholms kommun, Luftfartsverket och Bjärekraft). Vid 14-tiden smet jag ifrån tennisen för att lyssna till Catellas debatt där f d statsministern, vår ÖB och en (vass) journalist från Sydsvenskan diskuterade presidentvalet i USA. I anslutning mer tennis och en sväng runt hamnen och företagsmässan. Efter ombyte hemma deltagande på Catellas middag på Märta Måås Fjätterström. Blev, måste jag erkänna, grymt imponerad av f d statsministerns tacktal efter maten.

Onsdag 9/7

Möte med Butabs ledning. I anslutningen det första av våra egna möten: Skånetrafiken och Banverket. Vi hade förberett en pressträff i anslutning till mötet (vi insåg att detta var en bra idé så vi gjorde samma sak vid torsdagens möte). Mötet handlade om pågatågen, kommande stationen i Hemmeslöv och perrongen i Båstad. Vår informatör skrev ett pressmeddelande om mötet som ligger på www.bastad.se. Lunch på tennisen och sedan lite tennis. Jag tog en sväng om företagsmässan innan jag åkte hem och bytte om inför kvällen: Elites cocktail och samtidigt tennis i elljus. Bra idé och lyckat genomförande.


Torsdag 10/7

Det extra KSAU-mötet på morgonen. Kl 10:00 kom Vägverket. På dagordningen stog utbyggnaden av cykelvägar, Inre kustvägen, Köpmansgatan och rondellerna. I anslutning pressträff, sedan lunch och tennis. På eftermiddagen deltog bl a vår verksamhetsutvecklarer och jag i direktsända P1 om Båstad som en kommun med många pensionärer. Hem för ombyte innan SEB:s cocktail på kvällen.


Fredag 11/7

På morgonen avstämning med Hamngruppen ang. tennisveckan. Det kom mest att handla om städning och parkering. Fick även information om planerna för Hotel Riviera av de nya ägarna (arbete pågår med ändring av detaljplan p g a att man vill höja den ena byggnaden lite. Förväntas öppnas till sommaren 2010). Till kontoret för protokolljustering och avslutande underskifter och förberedelser inför ledigheten. Intervju med TV4 (Ekonomi resp. Halland) om tennisens betydelse för Båstads kommun. Lunch och tennis, denna dag inbjudna var kommunstyrelseordförande och kommunchefer från Skåne Nordväst. På eftermiddagen möte ang. tennismuséet.
 

Lördag 12/7

Träff med ett 50-tal sommargäster. Kommunchefen och jag fick avvika strax för 11:30 men vi hade en frågestund innan. Den fråga som helt klart berörde mest var bygglovssituationen. Dagens gäster till lunch och tennis var regionstyrelsens och regionala tillväxtnämndens respektive ordförande och högsta tjänsteman samt en tjänsteman som jobbar med evenemang. Vid tennisen smet jag ifrån en stund för att delta på Elites lunch (där jag dock inte åt något...). Fördrink i mitt stall inför kvällens sponsorfest i Ladan. Avslutning av tennisveckan för min del.


Söndag 13/7

Ingen tennis eller annan kommunaktivitet för min del - men såg morgonsoffan i TV4 och läste om Båstad på fem sidor i Svenska Dagbladet.


Hoppas Ni alla får en riktigt skön sommar så hörs och ses vi igen i augusti!

Hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits