Veckobrev 2008-23

Hej!

Så här när sommaren närmar sig fick jag ett tips om att skriva ett veckobrev. Eftersom jag vet att många av Er är nyfikna på vad jag gör och vad som händer så gör jag ett försök.


Eftersom det är måndag rör brevet den föregående veckan. Kommer försöka skriva veckobreven i slutet av veckan framöver. Har jag för låg eller för hög ambitionsnivå? För tråkigt skrivet? Hör gärna av Er med feedback!


I och med att handlingarna till budgetberedningen och kommunstyrelsen var klara veckan innan - och dessa omfattar årets viktigaste fråga ur politiskt hänseende (budget 2009 och plan 2010-2011) - så känns det rätt bra just nu (inte minst för att solen skiner!). Visst är det flera möten inbokade, inte minst kommunfullmäktige, men även studieresan till Tyskland och tennisveckan, och vi har en del andra bollar hängande i luften som kan utvecklas åt olika håll. Så visst händer det fortfarande saker!

Måndag 2/6

Möte med samhällsbyggnadsnämndens ordförande, kommunchefen och jag själv. Möte med en person som engagerat sig i frågan om ev. flytt av avfallsgård. Positivt att träffa honom tillsammans tekniske chefen. Möte med arkitekt och planchef om förslag av byggnation av lägenheter på helt ny plats i centrala Båstad (privat och delvis kommunal mark. Intressant).Vi i moderata gruppen träffades på kvällen!


Tisdag 3/6

Besök från Lund som har aktiverat sig mot campingen i Ranarp och jag tror flera av Er har fått mail och brev från honom. Förberedande möte inför onsdag-eftermiddagens presskonferens med ordförande i vårt nya näringslivsbolag. Träff med bp och fp inför kommunstyrelsen samt inför presskonferensen om budgeten onsdag morgon. Hade tänkt åka till träffen med Ängelholms sjukhus men det började kl 18:30 och vi höll på så länge så jag åkte hem och skrev ett manus inför onsdag-morgonens presskonferens istället.


Onsdag 4/6

Budgetberedning direkt på morgonen. Genomgång av vårt budgetförslag. S, c och kd flaggar för egna förslag samt annan skattesats - dessa punkter deltog de inte i. Spi låg lågt. I anslutning presskonferens med NST som enda motpart. Sedan kommunstyrelsen. Tyvärr inte en enig majoritet i två viktiga frågor: Nordväst Skånska VA-bolaget fick dock gehör från alla utom bp medan utredningen om avfallsanläggningen utgick. Efter en paus så var det presskonferens om det nya näringslivsbolaget (även där endast med NST). Och sedan ett konstituerande styrelsemöte med bolagets nya styrelse.


Torsdag 5/6

Förmöte med tjänstemän och sedan möte med kommuninvånare som är missnöjd med att inte få avstycka sin tomt. Åt en privat lunch på Sand och det kan rekommenderas den dagen som studenterna går ut: Det var verkligen att sitta på första parkett!


Fredag 6/6 - söndag 8/6

Nationaldag: Jag förrättade mitt första partnerskap! I övrigt lugn avslutning av veckan. Tänkte ta mig ner till Pärans Dag men det blev födelsedagskalas och tid åt att förbereda frågorna till Hovs GIF:s tipsrunda som jag ansvarade för i söndags i Kattvik i stället.


Vi hörs mot slutet av veckan!

Soliga hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits