Varför blogga?

Ja, det kan man fråga sig dessa dagar. Det är ingenting man måste göra som politiker och bloggen är inte heller officiell på något sätt. Den är lite mer personlig och samtidigt ger den en möjlighet till interaktivitet med kommuninvånare och andra intresserade läsare - som Ni kan se förekommer det kommentarer lite då och då.


Som förtroendevald känner jag att jag vill vara öppen och personlig. Det är så mycket mer man är med om, och så mycket mer man tycker, än det som framkommer i media och i diverse kommunala protokoll. Detta är mitt sätt att försöka förmedla upplevelsen av min, till största del, politiska vardag till dem som är intresserade. (Observera att ingen tvingas att läsa den, det är helt frivilligt.)


Att det sedan finns läsare som är välvilligt inställda och sådan som är mindre välvilligt inställda är jag medveten om. Men, som jag ser det, överväger ändå de positiva effekterna över de negativa. Jag är en "periodare" när det gäller bloggen. Ändå har jag en liten men trogen skara läsare, vilket jag tycker är helt fantastiskt!


Jag kunde inte föreställa mig vad det innebar att vara politiker när jag tog detta uppdrag. Därför hade jag själv uppskattat att ha tillgång till en sådan här blogg från tidigare politiker - även om den självklart har sina brister - för att förbereda mig lite... Det är orsaken till att jag lägger ut de (reviderade) veckobrev jag sedan i somras skriver till mina partikamrater.


Kommentarer:
Postat av: Johan Hjert

Ja, frågan är bra. Personligen uppskattar jag mycket som kommuninvånare att få en inblick, bortom alla formella beslut och protokoll. Jag känner personligen att din blogg är en lysande väg för att bygga broar mellan kommuninvånare och förtroendevalda för att minska politikerförakt. Bara för att minska det, kan det kanske vara värt att blogga för?

Jag vet att bloggande inte är något en politiker måste göra men som fler borde göra och som uppskattas av mig som kommuninvånare att det görs.

Tack!

Med Vänlig Hälsning

Johan Hjert



2008-10-22 @ 21:31:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits