Nästa bloggperiod drar igång!

Faktum är att jag har skrivit veckobrev till mina partivänner - vilket på något sätt fått "ersätta" bloggen. Inte acceptabelt, jag vet, men det har känts viktigt på ett annat sätt. Tänkte lägga in några av dem eftersom de egentligen mer lever upp till namnet ("en politikers vardag") men jag behöver först rensa bort en del, inte minst namn (för att klara PUL).

I övrigt är det en intensiv politisk höst. Både översiktsplan (beslutad) och detaljplan för Norrvikens trädgårdar (förslag till beslut i onsdagens kommunstyrelse, upp till kommunfullmäktige 22 oktober). Men även mitt interpellationssvar (där centerns interpellation fick stort utrymme i tidningen, däremot tyvärr inte mitt svar...) förde till en intressant debatt vid kommunfullmäktiges första möte efter sommaren i september. Internbudgetarna väcker lite mer uppmärksamhet än de brukar - inte minst diskussionen kring räddningstjänstens kommande organisation har tyvärr hamnat i fokus här. Den frågan behöver debatteras för sig. Det finns en hel del fakta som inte kommer fram. Detta visar, liksom tidigare i höst avfallsgårdsdebatten, hur viktigt det är med information och kommunikation. Vi har verkligen mycket kvar att lära!

Över huvudtaget är det mycket rykten som är i omlopp. Lite intressant när det handlar om en själv - och är totalt felaktigt. Man förstår inte riktigt var det kommer från eller hur det har uppstått. Det senaste jag hört (från skolvärlden) är att jag inte skulle komma överens med fp:s ledamot i ksau... Ingenting kan vara mer fel - vi är kusiner och grannar och umgås en hel del privat.

Ska nu lägga lite krut på att redigera mina veckobrev och lägga över dem här. De har en tydlig rubrik så de är lätta att ordna in... Schysst lördags syssla - detta är en ovanlig helg utan tider att passa, handlingar att läsa eller "high heel race" att delta i... :-)


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits