Veckobrev 2008-47

Hej!

Denna sega förkylning ger sig inte. Sitter nu och hostar när jag skriver detta (24/11...).


Måndag 17/11

Fortfarande krasslig så stannade hemma över dagen. Hade ett möte som jag senarelade. Klarade en del mail och telefonat, samt förberedelser inför kvällen. Då hade vi vårt moderata måndagsmöte på temat "träffa kommunalrådet". Drog en uppdaterad version av de presentationer jag brukar köra mot sommargäster/nyinflyttade inför en tapper skara. Bra diskussion!


Tisdag 18/11

Förkylningen släpper inte så jag stannade hemma denna dag också. (Missade några interna möten som dock hanterades utan mig: ordförandeträff och kommunstyrelsens presidium med förvaltningscheferna.) På kvällen hade näringslivsbolaget sitt stormöte i Grevieparken. Ca 50 personer kom och bakgrunden till bolaget förklarades samt syftet med bolaget och fördelarna med att vara medlem.


Onsdag 19/11

Budgetberedning och kommunstyrelsens arbetsutskott (ksau). Många informationspunkter, bl a om reningsverket Hedhuset och översvämningsområden i kommunen. Lunch på Lindab med deras nya koncernchef samt Human Resources-chef  tillsammans med kommunchefen. Ksau fortsatte. Jag avvek 15:30 för flyg till Sthlm. Moderat möte på Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) med statsministerns statssekreterare.


Torsdag 20/11

Moderat gruppmöte på SKL på förmiddagen. Uppringd av Lindabs personalchef och förvarnad om nyheten om varsel som gick ut på morgonen. (Ännu inte varsel på Bjäre men även personer hos oss kommer, tyvärr, att drabbas. För varje enskild individ är det en väldigt tråkig tid. Vi hoppas dock alla att Lindab i stort ska klara sig bra - det är den avlägset största privata arbetsgivaren i kommunen och även därför väldigt betydelsefull). Programberedningen för Välfärdsfinansieringen åkte till Canadas residens på Lidingö och åt lunch (ambassadören har tagit ett personligt intresse i vår grupp och ville följa upp vår resa till Canada i september). På eftermiddagen möte med programberedningen.


Fredag 21/11

Gruppmöten inför styrelsemötet i SKL, först med moderaterna och sen med alliansen. Efter mötet lunch och sedan till flygplatsen. Tyvärr har det "vanliga" planet slutat gå så två timmars väntetid på Bromma, sen försening och eftersom det nya planet är ett miljöplan behöver det 10 min längre flygtid... Så jag missade min tid hos frisören, uppskjutet till nästa fredag...


Lördag 22/11

Städning och tvätt. På kvällen opera från Metropolitan opera i New York på biografen Scala i Båstad! En härlig upplevelse! En, för mig dittills okänd, opera "Faust´s damnation" som var fantastisk - och hela grejen är en underbar  erfarenhet. Högklassig opera utan "nackdelarna" (ur mitt perspektiv...: man behöver inte klä upp sig eller få ont i händerna av att applådera)! Och möjlighet med mat från Grodlår och timjan med ett glas vin i pausen - perfekt upplägg!


Söndag 23/11

Hade av någon anledning inte fått hem handlingarna inför kommande kommunfullmäktige så söndagen var lugn. Lång promenad i solen med hunden. Och sedan invigning av Förslövs IF:s nya klubbhus. Det är verkligen fint - och ett bra exempel på vad man kan få till stånd med eget engagemang. Ett skolexempel på sådant som nog kommer att bli allt vanligare i takt med kommunens ekonomis utveckling.


Hälsningar

Anette


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits