Uppmärksammat möte

Jag var lite optimistisk sist jag skrev - gav upp kl 21:30... Men delar av onsdagen var vikt för fortsättningen och det fick räcka. Har förgäves försökt logga in några gånger sedan i måndags men tyvärr har det varit något strul med denna sidan.

Nåväl, det gick väl efter omständigheterna bra i onsdags. Rätt låg nivå av oppositionspolitik med återremissen vad gäller golfbanan - men det var inte helt oväntat (tyvärr har det hänt flera gånger det senaste året). Hade innan förankrat hos fullmäktiges ordförande att han var beredd att kalla till ett extra möte om detta skulle hända. Så nu får vi "glädjen", och kommuninvånarna tyvärr kostnaden, att träffas en extra gång för att avsluta frågan. Hoppas jag!

Veckan bjöd på en del möten som anknyter till samarbete med andra kommuner i nordväst Skåne (styrgrupp för eventuellt gemensamt VA-driftsbolag samt arbetsgrupp som arbetar fram ett remissvar vad gäller infrastruktur). I övrigt styrdes den av fullmäktigemötet med förberedelser och en del intervjuer efteråt. Torsdags kväll tillbringade vi i koalitionen med att gå igenom en del nyheter i budgetprocessen.

I veckan har filmen till den bok jag redan  i januari 2007 tyckte var "årets bästa" haft premiär: Flyga drake. Om filmen är lika bra som boken kommer den att vara fantastisk! För tillfället läser jag en annan bra och lite udda bok, Världens mått av Daniel Kehlmann.

Kommentarer:
Postat av: jan-åke svensson

Det kallas demokrati. Men i bland blir inte demokrati som man tänkt sig.

Hoppas det kan avgöras vid extra samträdet. Hur det än går är en sida stora förlorare

2008-04-01 @ 17:08:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits