Tillbaka!

Nu är jag tillbaka - får se hur länge jag får till det denna "bloggperioden"...
 
Det känns som om det är lugnet före stormen. Vi är nu, efter många år, inne i sista (kommunala) delen av beslutsprocessen för Påarps golfbana. Nu kommer den upp för beslut, på onsdag i kommunstyrelsen och i slutet av mars i kommunfullmäktige. Har ägnat en del av helgen åt att läsa handlingarna. Det var dock inte lika mycket för oss som sitter i arbetsutskottet - vi hade vår tuffa helg för två veckor sedan - men för övriga är det relativt mycket. Det är nämligen också så att vattenförsörjningsplanen kommer upp.

Annars är det relativt mycket på gång i olika valberedningar, som jag av någon anledning har hamnat i. Tack och lov för det mesta som vanlig ledamot - men i ett fall som ordförande. Och det är skillnad som dag och natt. Det innebär en hel del samtal och mail, framför allt på kvällar och helger, när det är enda chansen att man får tag på folk.

Helgen har annars varit ovanligt arbetsam. Det är nog våren och ljuset som gör att man har extra energi. Igår blev det städning (länge sedan sist...) och tvätt och idag har jag klippt ner min lavendel (den ena av två saker jag gör i trädgården, förutom ogräsrensning. Den andra är att jag tvättar och oljar altanen - bägge engångsaktiviteter...). Har även tömt stallet (festlokalen) där jag nu äntligen har hittat någon som kan hjälpa mig att fixa golvet. Kan nu knappt röra mig och ämnar tillbringa resten av kvällen framför tv:n!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits