Nya konferenserfarenheter

Det är alltid kul med moderaternas rikskonferens! I år dessutom praktiskt nog i Göteborg (av någon anledning brukar man annars behöva ta sig till någon inlandskommun längre upp i landet - då märker man hur dålig den nationella infrastrukturen är uppbyggd...). Nyttigt med information i form av en mängd intressanta seminarier men även bra att få chans att träffas och pratas lite informellt i olika konstellationer.

För första gången höll jag i ett seminarium (med rubriken "Bättre välfärd och sänkt skatt!?"). Temat hänger ihop med programberedningen om välfärdsfinansieringen hos Sveriges Kommuner och Landsting (SKL), där vi bl a har uppdraget att väcka debatt. Det gick bra, tror jag. Inte så konstigt, kanske, då det satt kunnigt folk i panelen: Experter från SKL respektive LO (!) samt en högerliberal debattör som provocerade lite. Och deltagarna levde upp till sitt namn.

Idag är det lite vått och grått men middagspromenaden med hunden var ändå härlig. Nu har jag en del att ta igen mailmässigt samt förberedelsemässigt inför den kommande veckan. Det får jag ägna söndagseftermiddagen åt. Förhoppningsvis tar det inte resten av dagen, har påbörjat en bok som verkar spännande som jag gärna skulle ägna lite tid åt.  
 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits