Gott betyg

I förmiddags hade vi ett möte angående betygsättningen som Kommunrating vill ge oss efter genomförd genomgång av kommunens ekonomi. I mitten av januari hade vi en utförlig genomgång med politiker och tjänstemän från olika verksamheter i kommunen. Trevligt nog är vi erbjudna en s k Elitlicens eftersom vi uppfyller de kraven som ställs. Vi funderar på det (det har vissa fördelar men även en kostnad).

Sydnytt var idag i Båstad och träffade en del olika personer inför nästa veckas ärende i kommunfullmäktige, detaljplan angående golfbana i Påarp. Bland andra blev jag intervjuad. Det kommer att sändas denna vecka onsdag och torsdag.

Efter lunch och lite andra möten hade vi avstämning inom koalitionen inför morgondagens budgetberedning och kommunstyrelsens arbetsutskott. Det finns en del ärenden som är lite komplicerade - mer om det när de dyker upp till kommunstyrelsen - så det tog lite tid. 

Efter kvällens hundpromenad har jag nu nästan kommit i kapp vad gäller dagens mail (ibland är det rätt mycket som dimper ner som måste besvaras, andra gånger kan man klara sig några dagar). Har dessutom en ovetenskaplig känsla av att jag använt mobiltelefonen mer den senaste veckan än jag gjort under resten av 2008 sammantaget... Hoppas det inte är en trend som håller i sig! Samtidigt är det väldigt praktiskt att i mobilen kunna se vilka mail som dimper ner, så att man kan göra en bedömning om man behöver köra igång datorn när man kommer hem på kvällen.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits