Debatt med partiledare (!)

Ja, detta anade jag inte när jag vaknade imorse! Insåg dock vid frukost, som jag intog vid text-tv, att det skulle bli lite spännande under dagen. En av huvudnyheterna var nämligen den rapport som "min" beredning låtit ta fram - och som skulle presenteras via en debattartikel de kommande dagarna - men som nu hade läckt till Göteborgs Posten. Efter intensivt telefonerande med diverse personer på Sveriges Kommuner och Landsting och moderaterna, men även olika tidningar, fastställdes att Lars Ohly (v) och jag skulle debattera på P1 kl. 17:00. Temat var (väldigt kort) att svenskarna är beredda att betala skatt (men även avgifter) för välfärdstjänster i kommuner och landsting. (Mer kan den som vill själv lyssna på på www.sr.se/p1 respektive se www.skl.se för själva rapporten.) Det är inte var dag man får vara med om något sådant! Det är jag i och för sig rätt glad för...

I övrigt hade vi möte med Framtidsgruppen och temat var visionen. Viktigt tema - men tyvärr var jag inte 100% koncentrerad p g a ovanstående. Fick också lämna lite tidigare för att hinna hem (där jag hade de papper jag behövde).

Badkaret är försvunnet! Det gläder mig eftersom jag är lite upprörd över de spontana soptippar som de senaste månaderna uppstått uppe i den vackra bokskogen. Jag trodde det var ett sådant exempel - alternativt att det var någon sorts signal inför kommunfullmäktige imorgon (typ som maffian använder sig av i filmer). Men nu är det borta och jag hoppas att det kommer väl till nytta.

Kommentarer:
Postat av: ulla-karin hederstierna

Kan man inte säga att t.ex pensionärerna redan fått en skattehöjning i och med att denna grupp inte kommer i åtnjutande av jobbskatteavdraget?

En kommuninvånare med en pensioninkomst på ca 250.000 kr betalar väl i och med alliansens politik nu ca 12.000 kr mer i kommunalskatt än en kommuninvånare med arbetsinkomst?

2008-04-10 @ 00:47:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits