Historiskt beslut!

Kommunstyrelsen gick relativt smidigt i onsdags. Om man bortser från beslutet om toalett i hamnen så var huvudpunkterna nästan den information vi fick, dels angående den kommande vattenförsörjningsplanen och dels det kommande arbetet med folkhälso- respektive miljömål.

Har fortsatt upprensningen på kontoret denna veckan. Har en del högar kvar att gå igenom men det känns ändå bra. I övrigt en del möten, bl a med revisionen men även ordförandeträff samt företagsbesök (konstruktivt hos Montageservice), en arbetsgrupp för näringslivsfrågor samt valberedning (m).

Igår hände något historiskt! Två av tre moderata föreningar i kommunen gick samman till en! Fantastiskt kul! Från Västra Bjäres håll har vi jobbat för det så länge jag har varit med (snart nio år). Synd att inte Förslöv är med än men vi hoppas att de kommer med också.

Har läst en rätt spännande bok i veckan (The last testament av Sam Bourne). Speciellt intressant tyckte jag det var att Second Life vävdes in i själva historian. Second Life är det där "parallella universum" som det har stått rätt mycket om i media de senaste månaderna (liksom om fenomenen Facebook och My space). Jag börjar bli nyfiken och gick in och kollade lite igår på hemsidorna vad det egentligen är för något. Tänker lägga lite tid på det vid tillfälle för jag fattar fortfarande inte riktigt vad det går ut på... Men det verkar kul!

Gick med i Läscirkeln förra veckan. Det är ett bra koncept och det är roligt att läsa böcker som man annars inte hade kommit på av sig själv.

Kommentarer:
Postat av: Charlotta

Tyckte du skrev att du skulle läsa svenska böcker! Du är väl f.ö. nästan din egen bokcirkel!
Jag fattar heller inte vitsen med facebook, men har känt pressen att skaffa mig en (eller ett...). Jag kan add:a dig (som det heter på sann cyber-svenska)på min facebook, så kan vi se om det blir någon skillnad! (Förmodligen ingen alls...över 35 är man förpassad till att vinka på folk man möter i bil! Men det funkar ju också...) Ha det gott!

2007-10-08 @ 11:45:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits