Att komma ikapp

I veckan bestämde jag mig för försöka komma ikapp lite. Sedan flytten till nya kontoret (i januari) har det sett ut "som kriget" (lite överdrivet) på skrivbordet, samtidigt ligger jag efter i föreberedelser, mailkontakt och diverse samtal. Tisdags kvällen ägnades åt att sortera pappershögarna i 3,5 timmar (blev nästan färdig!) medan hela lördagen gick åt att läsa igenom handlingarna till kommande onsdags arbetsutskott och budget- och bokslutsberedning och skriva mail. Har fortfarande en del punkter kvar på listan (exempel: skriva första sidan i årsredovisningen. Skulle varit gjort förrförra veckan... Har just förberett en del punkter så jag hoppas jag får till åtminstone ett första utkast ikväll. Då kan jag kanske snart känna att jag är ikapp!).

Mest spännande i veckan som gick var mötet med Svenskt Näringsliv (genomgång av det som 7/5 presenteras som deras nya ranking), besök hos skolan och förskolan i Ö Karup och en av förskolorna i Båstad (vi har fantastiskt engagerad personal i våra verksamheter!), företagsbesök hos Bjäre Hembygd (ja.... vi fick pröva vodkan... och även chipsen). Fredagens kommunledningskonferens var mycket givande, inte minst framträdanden av arbetsmarknadsministern och en ledarutvecklingskonsult (inte tillsammans, dock). Innan helgen inleddes vårkampanjade moderaterna i Båstad med två av våra riksdagsledamöter (kul - men kallt!).

Tråkigt väder! Man försöker hinna ut (med hunden) när solen tittar fram - men det hinner ändå både regna och snöa innan man kommer hem igen. Eftersom termometern visar på ett hyfsat antal plusgrader tar man inte på sig ordentligt. Det resulterar i att man är helt genomfrusen när man (äntligen!) kommer hem.

Kommentarer:
Postat av: Christina Linnea Örtendahl

Hej Anette! Håller med dig om vädret. Efter en släng av magsjuka hade jag hoppats på en långpromenad till stranden med Totte & Teddie. Det blev en snabb runda i kvarteret med öronen bakåtslickade (på vovvarna alltså!)
Tack för ditt mejl. Kul med artikeln i SvD! Jag tar upp den i ett inlägg på min blogg idag. Tror att kampen om kvinnornas röster ökar nu när Mona Sahlin tagit över efter Patron Persson. Säg till om jag kan avlasta dig på något sätt. Är ledig någon vecka till sedan börjar jag jobba på reklambyrån comotion.se som bland annat arbetar med Pepes Bodega i Båstad. Ta det lite lugnt och ät en bit choklad.

Postat av: ulla-karin

Hej!
Du behöver inte vänta till den 7/5 för att ta del av Svenskt Näringslivs ranking 2006. Resultatet plus detaljer finns redan publicerat på deras hemsida.
mvh
ulla-karin

2007-03-19 @ 00:57:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits