Väderö-besök

Uppe (för) tidigt denna lördag men jag har ofantliga mängder att läsa i helgen. Hoppas klara av en del idag. Handlingarna till ksau inklusive delårsrapport, handlingarna till styrelsemötet på Sveriges Kommuner och Landsting samt de två tidigare rapporter från Kommunförbundet (skattebasberedningen) respektive Landstingsförbundet (framtida finansieringen av hälso- och sjukvården) ska vara lästa senast onsdag. Får börja med att organisera mig (bl a ta mig ner till Båstad för att köpa fler markeringspennor)...

Gårdagen tillbringade jag till stor del ute på den fantastiska Väderön. Villken tillgång den är! Det gungade lite, speciellt på vägen ut, men kapten Kullenberg styrde oss med säker hand i hamn. Sven Hernborg hade, mycket generöst, erbjudit sig att guida mig runt. Det blev några timmar att minnas - och nu är jag definitivt mer medveten om vilken artrikedom som finns där ute (inte minst lavar och mikroorganismer). Ett stort tack till Sven, Du härliga människa!

Hann även med en del samtal samt ett möte på eftermiddagen innan jag begav mig hemåt.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits