Lite kommentarer till kommentarerna

Kul med kommentarer! Självklart var flygresan en fantastisk upplevelse, Mattias! Men jag visste ju inte när jag satt på flygplatsen och skrev på bloggen att det skulle vara en så trevlig flygvärd ombord!

Tack, Michael! Ska försöka ta tag i bloggen men ibland är det tufft att köra igång datorn på kvällen när man kommer hem på kvällen efter ett möte (och det är ofta enda chancen). Ja, jag tycker också att Båstad Privata är en jätteviktig skola. Och jag hade kanske kunnat köpa kravet på att det absolut måste vara jag som kommenterade - om det brukade vara så. Nu är det inte det och alla partier utom c var med på just det beslutet (vi hade votering i kommunfullmäktige). Visserligen tar det bara några minuter att kommentera. Men: journalisten och jag behövde sex försök innan vi fick tag på varandra för den 10 minutiga telefonintervjun till måndagens artikel, och den tiden kändes inte direkt ledig (tog några timmar).

Men det handlar ju egentligen inte om mig eller minuter hit eller dit. Är det rimligt att ställa krav på att någon i princip ska vara 100% tillgänglig i fyra år? Om man är utomlands verkar det accepteras utan tvekan. Ska vi som bor så här underbart inte kunna vara lediga hemma under sommaren utan vara "tvungna" att resa bort för att det ska vara ok? Pratade idag med någon som tyckte jag borde tagit upp att det även är en generationsfråga: Yngre personer kommer knappast att acceptera att inte vara lediga, det kommer bli ännu svårare att attrahera unga till politiska uppdrag och de skräddarsys till våra medelålders herrar. Kort sammanfattat: Jag köper fortfarande inte att man inte ska kunna "vara ledig" (relativt, eftersom man självklart har kontakt med kommunen, läser mail och kollar mobilsvaret), eller kanske rättare sagt, lite mindre tillgänglig, under några få veckor på sommaren när resten av Sverige har semester.  

Hade en del bra möten idag och lite diskussioner angående mitt nytillkomna uppdrag. Extra trevligt: För första gången var jag med och välkomnade en nyanländ flyktingfamilj.

En sak jag undrar över: Varför försvinner den digitala tv-bilden ibland när det regnar, men inte alltid? Det verkar inte vara själva regnmängden det handlar om, för ibland fungerar det vid ösregn, ibland inte när det inte regnar så mycket.

Kommentarer:
Postat av: Michael

Jag förstår ditt resonemang och håller med dig, det är inte lätt för mig att sätta mig in i din situation och självklart måste alla få möjlighet att vara ledig och kunna ladda upp. Det är trist att inte Båstad Privatas byggtankar gick igenom, det tycker jag verkligen, inte enbart för deras skull utan detta sätter också en milstolpe i den typiska byggpolitik som råder här i kommunen. Jag hoppas, säkert liksom dig, att det blir bättre men jag är tveksam utan resultat. Det hade varit kul att få höra (c)´s kommentarer, dom känns minst lika viktiga i ett fall som detta.
Hur som helst, journalister borde kunna ställa frågor över mail, det skulle i mina ögon ge ett mer seriöst intryck då både journalisten och den utfrågade får möjlighet att tänka över sina svar/frågor i lugn och ro.
Digitaltv är dumt på det viset att det är mycket beroende av signalkvalitet, gamla analoga tvnätet fungerade men med lite brus vid dålig signal, digital-tv fungerar eller så fungerar det inte, mellanting finns inte. Regn är en sak som kan påverka signalen, men även åskmoln, blåst, löv, vindar och snö påverkar mycket. Ytterligare problem för oss i Båstad är att signalen är relativt svag då den sänds från Halmstad, och åsen gör att signalen "studsar" och även detta stör. En annan orsak kan vara att den antenn man har på taket, kablaget eller själva digitalboxen är för svag. Det finns många olika antenner, många som fungerade bra med gamla tvnätet fungerar mindre bra med det digitala, samma sak gäller antennkabeln. Men minst lika viktigt är själva boxen, vissa boxar är för känsliga och fungerar mindre bra(men bra om man bor nära en sändare. Jag hade i första hand sett över boxen och antennen :-)

2007-08-18 @ 18:33:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits