Valdebatt och -arbete

Tycker kvällens debatt var både bättre och sämre än den förra. Bättre, därför att det hettade till mer. Sämre, för att jag retar mig på Göran Perssons avbrytningar och arroganta attityd, samt att Fredrik Reinfeldt borde ha ignorerat GP:s påhopp (det lyckades bra förra gången). Samtidigt kunde FR ha gett GP svar på tal, både vad gäller pensionärer och A-kassan (tycker jag)! Det är viktigt. FR lyckades dock hålla lugnet den mesta tiden medan GP framstår som allt mer desperat. Ser fram emot debatten när alla partiledare är med. Tror Reinfeldt kommer att glänsa - och där kommer man att se Alliansens team gentemot den splittrade vänstern.

Börje: ska kolla upp lite mer ang. vägen, men jag måste ändå säga att jag i allmänhet är positivt inställd till att det tas fram nya tomter. Dessa måste självklart ha en väg anknutna till sig.

Var idag runt och "lappade" för Hans Wallmark, Mattias Andersson, Marie Ljung och mig själv i delar av Torekov. Efter fyra timmars promenad är vi (d v s min hund och jag) ännu inte klara - men jag blev ändå negativt påmind om hur stor andel av husen som för närvarande inte är bebodda. Himla tråkigt! Fortsätter imorgon och hoppas på större andel året-runt-boende...

Kommentarer:
Postat av: Börje

Först vill jag säga att det hedrar dig att du försöker svara. Efter att ha läst debatten i NST på senaste tiden i frågan där fp och s uttalat sig undrar jag dock om det av fp föreslagna språktestet för nya svenskar inte också borde gälla en del politiker. Man missförstår nämligen totalt frågeställningen. Läser dåligt innantill.
Det finns få i St Hult som missunnar lantbrukare eller andra som äger mycket mark att omvandla dessa till tomter. Om det följer en genomtänkt plan. Och naturligtvis ska det gå att ta sig till tomterna via en väg. Det är absolut inte det frågan gäller, om man läser rätt innantill. Men att kommunen först begär av befolkningen synpunkter på en översiktsplan och dessutom ett mycket stort antal invånare engagerar sig och svarar och sedan kommunen direkt efter det svarandetiden gått ut gör tvärtemot SITT EGET FÖRSLAG, innebär i sig ett demokratiproblem, som med stor sannolikhet kommer att innebära färre synpunkter på er nästa översiktsplan, men det är kanske meningen. Kommuninnevånarna stör liksom driften av kommunen, eller hur?
Så frågan är fortfarande obesvarad:
- Varför var det så bråttom för kommunen att gå emot sitt eget under ett par år noggrannt utarbetade föreslag till översiktsplan? Genom detta hafsverk nådde du ju tyvärr inte heller ditt mål - enligt ö-planen - nämligen att skapa ett bra underlag för den hett eftertraktade pågatågsstationen i Förslöv. De sommargäster som nu köper de 7 tomterna (för mellan 1,2 - 1,9 milj per st) kör näppeligen till Förslöv de få veckor de är i St Hult, för att sedan ta tåget till Ängelholm.

2006-09-12 @ 07:32:46
Postat av: Michael

Vi vann valet! Fantastiskt!

2006-09-18 @ 00:45:03
Postat av: janne svensson

Hoppas alla alianspartierna kan hålla sams nu.Att ingen hopa av eler klantar sig att alla håler överrenskomna förslag

2006-09-24 @ 15:36:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits