Intensiva förberedelser

Höjdpunkten den gångna veckan var onsdagens kommunfullmäktige. Det var mycket att förbereda: förutom cyklarna till KY-studenterna (mer om den frågan nedan), även internbudget, avgifter, budget 2007 (som dock ekonomichef Lars Nilsson drog det stora lasset för) och, inte minst, presentationen av studieresan till England tillsammans med Anne Kjellberg.  

Vad gäller cyklarna har frågan, enligt en kommunjurist, tydligen inte prövats förrut i Sverige i och med att "alla" politiker (på andra ställen) varit så positiva till liknande satsningar... Man kan säga att så inte har varit fallet hos oss (med undantag för första gången ärendet var uppe i kommunstyrelsen då 10 av 13 röstade för). Jag välkomnar dock en prövning. En ytterligare fördröjning gör egentligen inte så stor skillnad. Eftersom den 1/11 nu har passerats får de eventuellt nya kommunmedlemmarna ändå först effekt år 2008.

Jag tackar åter för Din kommentar, Ulla-Karin (erkänner att jag var lite bekymrad när Lars Nilsson berättade att han hört ifrån Dig och inte jag - trodde nästan att jag hade gjort bort mig helt...)! Vi har relativt mycket tid för utbildning i kommunstyrelsen 2007 och jag tror vi får lägga en del krut på utjämningssystemet...

Även i övrigt var det en spännande vecka med bl a moderaternas nomineringsstämma i måndags (man vet aldrig vad som kan hända på nomineringsstämmor!), KSAU och budget- och bokslutsberedning i onsdags, företagsbesök hos SEB i Båstad i torsdags och årsstämma med nordvästra Skånes nyföretagarcentrum i fredags. Den kommande veckan bjuder på mandatperiodens sista kommunstyrelse och lite annat smått och gott...

Kommentarer:
Postat av: janne svensson

måste man får återremis på cyklarna entligen gick de igenom.Sedan kan man undra vad efekten blir till nästa år ska blir spänande att se

2006-11-27 @ 18:04:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits