Solsken, ungdom och budget (igen)

För min del skulle vi gärna ha ett sådant väder som nu fram till oktober - mindre variationer är ok, liksom skurar nattetid. Det är otroligt vilken skillnad det har på humöret och energin!

I fredags hade jag besök av Båstads MUF-ordförande, Mattias Andersson, för en allmän avstämning och av två skolelever som intervjuade mig om Musteriet. Jättekul att sådant också ingår i uppdraget som ks-ordförande! Som de flesta vanliga anställda har jag då och då, speciellt sommartid, avundats lärare deras långa sommarlov. Nu undrar jag om jag inte istället avundas dem den dagliga kontakten med kommande generationer... Lite "aliens" är de allt - men det är det som är det roliga!

Vi hade även ordförandeträff - vilket i fredags råkade resultera i en enbart kvinnlig runda :-)! Tror det är speciellt för Båstad, faktiskt. Övriga möten gällde avstämning mellan Barn- och utbildningsnämnden, Socialnämnden, Kultur- & fritidsnämnen och polis liksom information om testning av kompetenskonto för kommunens anställda.

Idag har jag tagit fram en översikt över de önskemål som kommit från nämnderna inför 2007 vad gäller drift och investeringar. Ska utgå från den och justera/komplettera den efter morgondagens och tisdagens budgetmöte - sen har vi ett bra diskussionsunderlag till onsdagkvällens treklövermöte m-c-fp. Som tidigare skrivet är tiden kort, så det gäller att vi snabbt kommer överens.

Du har helt rätt, Christina. Vi för diskussioner om vad kommunen ska göra och vad som är individens egna ansvar. Även möjligheten att lägga ut kommunala verksamheter på entreprenad utreds för tillfället. Där har vi insett att vi behöver veta mer exakt vad kommunen gör för att över huvudtaget ha beställarkompetens. Det får bli ett första steg att kartlägga detta. Så det händer en del bakom kulisserna även om det kanske inte märks ute...  


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits