Mötesdag

Har funderat lite på vad jag ska skriva om, just för att få till det där med vardagen. Skrev tidigare om att jag sitter mycket i möten. Steg två är kanske att gå in på vad mötena handlar om, när det är möjligt. Å andra sidan är det kanske inte så intressant.

Var med på KUR:s (kommunala ungdomsrådet) uppstartsmöte förra veckan. Satt bl a i grupper och diskuterade olika frågor de kan driva. Jag försökte att beskriva kommunstyrelsens område på ett så spännande sätt som möjligt (exempel: "vill McDonald´s eller andra stora företag komma till Båstad är det oss de kontaktar"...). Diskussionen som följde var kul - tyckte jag. I pausen fick jag frågan hur jag orkar hålla på i sådana tråkiga möten. Jaha. (De skulle bara veta hur spännande den eftermiddagen var för mig...)

Idag var det styrelsemöte med Båstad Turism, avstämningsmöte med Banverket och kommunstyrelse. Och ikväll en, ovanligt, ledig kväll. Så jag klarar av lite telefonsamtal och mail...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits