Fortsatt budget...

Tack för Din kommentar, Janne! Det där med prioteringar är det allra svåraste. Hade det funnits pengar till allt man vill göra hade det inte varit något problem alls med budgeten. Vi har ganska bra budgetdisciplin i Båstad. I år finns förresten inget alternativ, det finns ingen gömd pott med pengar att ta ur. Det är också bra att vi hade ett överskott förra året så vi slipper täcka upp ett gammalt underskott.

Var på BRÅ-konferens (brottsförebyggande rådet) i Stockholm torsdag och fredag. Brottsförebyggande arbete är oerhört viktigt för att våra invånare ska känna sig trygga. Båstad var en av de första kommunerna i Sverige som startade ett lokalt BRÅ. Flera städer har kommit långt och det är viktigt att utbyta erfarenheter och lära av andra. En god erfarenhet var att lägga boule-banor intill BMX-bana (det senare diskuteras i budgeten inför 2007). Bra sätt att få till umgänge över generationerna.

Onsdagen var en rekord-mötesdag: 8:00-20:00 med kort fika på förmiddagen och lunch. Man är mycket mör efter en sådan dag (och därför satte jag mig inte och skrev blogg när jag kom hem). Det var budgetuppföljning 2006 (ser 1 MSEK bättre ut än för en månad sen, dock fortfarande minus) och kommunstyrelsens arbetsutskott på förmiddagen. På eftermiddagen arbetsmöte med koalitionspartner fp och c, möte med ekonomichefen och sedan budgetmangling i treklövern.

I helgen är det en företagsmässa på Drivan. Den är arrangerad av två duktiga studenter som ett projektarbete till Båstads Privata gymnasium och temat är ledarskap. Jättebra arbete - och jag hoppas på uppföljning nästa år, med än fler utställare och besökare! Jag fick klippa mitt första band vid invigningen :-)).

Under veckan som kommer måste vi i majoriteten få ihop budgeten.

Idag är det tvätt, strykning och ogräs som gäller - utöver de vanliga hundpromenaderna.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits