Skolbussar och hundsim

Kom efter senaste inlägget på att allt är sagt om min vardag. Det är möten som gäller, helt enkelt. Har man för tillfället inget möte är det hög tid att förbereda sig till ett...

Igår kväll var min hund (och även jag) på hundsim. Kul och nyttigt för hunden och samtidigt ett bra sätt att stödja det lokala näringslivet. Det är hundpensionatet (även -dagis) i Böskestorp som har en inomhuspool och oj, vad kul (och ansträngande) det är för hunden att simma runt i den. Min hund har artros så det är extra nyttigt och ett alternativ till pulsandet i snön.

Det är många frågor uppe på tapeten. Utöver försäljningen av fattighuset blir nog indragningen av investeringen i skolbussar nästa heta fråga - om man tolkar samtalen rätt. Vi tog i kommunstyrelsen ett beslut att dra in investeringspengarna till bussar. Vi ville samtidigt inte besluta om att BUN ska leasa nya bussar - inte för att det inte ska hända (för det är meningen!) utan för att det är ett beslut för BUN att ta, inte kommunstyrelsen. Bakgrunden är dels att vi behöver investeringspengar till Ungdomens Hus i Förslöv men även att BUN:s upphandling blivit överklagad och då fanns öppningen att finansiera bussarna över driftbudgeten istället för investeringsbudgeten.

Fredag och lördag har moderaternas rikskonferens i Jönköping. Ska bli mycket spännande och lärorikt!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits