Möten

Det politiska livet består nästan bara av möten. Inbokade möten, spontana möten, långa möten, korta möten... Det kan vara segt men är faktiskt ofta positivt. Däremot ställer det krav på att man - speciellt vid ett spontant möte - kopplar om i hjärnan så att man kommer på vad som var viktigt att reda ut med just den person man sprungit på... Det gör man nu ofta inte, tyvärr. Men: då finns email!

Det bästa är ändå möten i kombination med mat - speciellt lunchmöten. Var idag på ett som även slog en tredje fluga: Rotary-möte. Där träffar man även en hel del annat folk vilket är positivt. Imorgon har vi ett internt lunchmöte. Också bra!

Har en f d kollega som är en riktig mötesfascist. Skrämmande, på ett sätt... Men jag har lärt mig mycket. Det är speciellt nyttigt när man är ordförande (vilket tilltalar mig!). Två saker ska man tänka på: 1. vad är syftet med mötet? Se till att nå det!, och 2. hålla tiden! Är medveten om att jag inte alltid klarar det - men jag försöker! 

Har idag varit och köpt en pytteliten anteckningsbok. Det enda syftet med denna anteckningsbok är att den ska ersätta alla de små lappar (gula och vita) som jag skriver för att hålla reda på alla ärenden som jag försöker hålla koll på. Ni vet: ringa den / köpa det / skriva mail angående det ena eller det andra (se ovan!). Jag har ännu bara börjat testa systemet - det känns bra att samla sådana anteckningar på ETT ställe... Återkommer med utvärdering!

Skånekonferensen var bra, tycker jag. Det är nyttigt att komma ut och få lite bränsle. Tycker föredragshållarna var mycket bra och det var trevligt att träffa moderater från hela Skåne. Snart är det dags för rikskonferens: vi är 1.500 anmälda! Det märks att det är valår!

Intressant dokumentär om Fredrik Reinfeldt igår. Hade missat hela processen med Fredriks väg till makten - som var relativt slingrande, måste man säga. Ser fram emot motsvarande om övriga partiledare, hoppas de håller samma nivå. Det är viktigt att människor som intervjuas är (upplevs som?) ärliga och öppna. (Och nu tänkte jag inte bara på FR utan på dem runt omkring!)

 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits