Häftiga upplevelser!

Vilka upplevelser! Dortmund var häftigt - men Berlin var helt fantastiskt! Jag menar självklart Sveriges matcher i fotbolls-VM! Som mina bloggläsare var Ni redan informerade om att jag hade biljetter till dessa matcher. Måste säga att de verkligen överträffade mina vildaste förväntningar! Inte bara själva matcherna, utan stämningen bland de svenska fansen! Otroligt! Det är t o m så att jag, som inte särskilt fotbollsintresserad, faktiskt börjar fundera på en satsning till VM i Sydafrika 2010... även om jag vet att det inte kommer att bli samma grej som, speciellt, i Berlin! Fast vi har ju ett EM först - så, grabbar, kvalificera Er dit, tack!

Tyvärr har bloggar börjat användas till att göra reklam för diverse spelsajter. Jag har därför tagit bort tillåtelsen för Er att kommentera inlägget :-( . Hoppas att det bara är tillfälligt, jag får testa av med jämna mellanrum.


I den politiska vardagen hämtar vi andan lite efter det senaste extrainsatta kommunfullmäktige (årsredovisning 2005 med ansvarsfrågan för kommunstyrelse och nämnder). Men det är snart dags igen: vid vårt nästa ordinarie möte den 28/6, som är det sista innan september, har vi inte bara budgetramar utan ett flertal stora frågor som det kommer att debatteras kring. Jag tänker bl a på nämndsutredningen inför kommande mandatperiod, omorganisationen av förvaltningen, mottagande av flyktingar, NSR:s köp av renhållningsbolag - för att bara nämna några få... Det blir en intensiv kväll och jag har nu börjat förberedelserna mellan möten.


Idag har vi satt dagordningen för det arbetsutskott och det extrainsatta kommunstyrelsemötet vi har den 28/6 - se ovan. Vissa ärenden är tänkta att gå igenom alla tre möten samma dag. Det kräver en del planering och organisation (justeringar måste ske omgående och liknande).   


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits