Lugn tisdag

Tisdagen har varit relativt lugn, det märks att alla inte har kommit tillbaka från sina semestrar. Morgonen inleddes med styrelsemöte i Båstad Turism (jag är ersättare). Vi gick igenom sommarens aktiviteter och tittade på de ekonomiska rapportrarna.

Det är underbart att sedan ha tillfälle att gå igenom och rensa mail. Jag tillbringade en stor del av dagen - förutom en vigsel - med att göra det (inkluderar även att läsa och besvara hittills oöppnade mail...) och uppdatera Skånes m-kvinnors hemsida (ligger för tillfället på mig som ordförande). Har haft lite dåligt samvete för det.

Kommunens informatör kom in med glädjande uppgifter över antalet kommuninvånare: senaste siffran är 14 147, d v s drygt 100 personer fler än vid årsskiftet. Det är härligt - vi har räknat med det (vår budget för 2007 bygger t o m på att vi är 50 fler än så den 1/11) men det är skönt att det bekräftas!

På kvällen hade kommunstyrelsens arbetsutskotts ledamöter (eller ersättare) och kommunchefen möte med den interimstyrelse som sex av Bjäres näringslivsorganisationer har utsett för att försöka bilda ett gemensamt näringslivsbolag. Vi är inspirerade av bl a Ängelholm och Varberg. Arbetet fortgår och känns konstruktivt.

För två år sedan tipsades jag av en kollega om ett väldigt gott rosévin. Letade efter det förra året på olika systembolag - förgäves. Dom om min förvåning när jag idag kom förbi systemet: och där är det! Visserligen en ny årgång men jag köpte genast några flaskor att smaka till helgen. (Visst hade det passat bättre tidigare under sommaren men de hade visst haft problem med leveransen så det hade nyligen kommit in!)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits